Název: Octree-based view-dependent triangle meshes
Autoři: Fairén, Marta
Trueba, Ramón
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2007: Full Papers Proceedings: The 15th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2007 in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia Plzen Czech Republic, January 29 – February 1, 2007, p. 193-200.
Datum vydání: 2007
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2007/Papers_2007/full/!WSCG2007_Full_Proceedings_Final-1.zip
http://hdl.handle.net/11025/11010
ISBN: 978-80-86943-98-5
Klíčová slova: míra detailu;vykreslování;trojúhelníkové mřížky
Klíčová slova v dalším jazyce: level of detail;rendering;triangle meshes
Abstrakt: In this paper we present a new technique for view-dependent LOD rendering, where the scene is represented through an octree model from which we can obtain a triangle mesh corresponding to a view-dependent LOD. We present the construction of this octree model and the visualization algorithm that generates on-the-fly a closed and valid triangle mesh for each frame of the visualization. This visualization algorithm is a depth-first traversal algorithm which also allows to re-use triangles from one frame to another.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2007: Full Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Fairen.pdfPlný text1,88 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11010

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.