Title: | Škola jako zátěžový faktor v rodinách s dítětem mladšího školního věku |
Other Titles: | School as a stressor in families with a child younger than school age |
Authors: | Kuchtová, Michaela |
Advisor: | Lovasová, Vladimíra |
Referee: | Holečková, Monika |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12048 |
Keywords: | školní stres a zátěž;mladší školní věk;rodina;adaptace na školu;vztah rodičů a školy |
Keywords in different language: | school stress and loads;younger school age;family;adaptation to school;relationship of parents to school |
Abstract: | Tato diplomová práce se zabývá stresy a zátěžemi, které způsobuje škola u rodičů a dětí v mladším školním věku. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje kapitoly, související s tématem této práce. Praktická část je rozdělena na kvalitativní a kvantitativní a má za úkol zmapovat již konkrétní školní stresy a zátěže u rodičů a dětí v mladším školním věku. |
Abstract in different language: | This thesis deals with the topic of stress and loads, which the school causes for parents and children at a school age. It consists of the theoretical and practical parts. The theoretical part contains chapters, which are related to the main topic of this thesis. The practical part is divided into a qualitative and quantitative one and it has the task to map specific school stresses and loads for parents and their child at the school age. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP - Kuchtova.pdf | Plný text práce | 1,35 MB | Adobe PDF | View/Open |
Kuchtova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 340,04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Kuchtova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 405,04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Kuchtova - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 91,26 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/12048
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.