Title: | Problematika šikany na ZŠ |
Other Titles: | The issue of bullying at school |
Authors: | Andersová, Simona |
Advisor: | Szachtová, Alena |
Referee: | Kubíková, Kateřina |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12051 |
Keywords: | násilí;šikana;dítě;škola;nebezpečí;učitel;prevence |
Keywords in different language: | violence;bulling;school;child;danger;teacher;prevention |
Abstract: | Moje diplomová práce se věnuje problematice šikany na základní škole. V první části popisuji teoretické aspekty šikany. V druhé části jsem se zaměřila na jednu konkrétní školu a zjistila jsem, jak jsou na tom s problematikou šikany. Mé výsledky byly pro mě překvapením. Myslela jsem, že šikana se bude vyskytovat méně a učitelé jí budou spíše ignorovat. Zjistila jsem, že ačkoliv se šikana na této základní škole vyskytuje, učitelé s ní zdatně bojují a děti tuto problematiku velice dobře chápou. |
Abstract in different language: | The dissertation deals with the issues of bullying in elementary school. The first part describes the theoretical aspects of bullying. In the second part I focused on one specific school and I discovered how they are understand issue of bullying. My results were a surprise for me. I thought that bullying will occur less and teachers are more likely to ignore it. I discovered that the bullying in the elementary school are exists, teachers are fighting with this efficiently and children this issue very well understood. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP - Andersova.pdf | Plný text práce | 658,26 kB | Adobe PDF | View/Open |
Andersova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 281 kB | Adobe PDF | View/Open |
Andersova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 423,44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Andersova - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 103,09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/12051
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.