Název: | Improved shading performance by avoiding vector normalization |
Autoři: | Hast, Anders Barrera, Tony Bengtsson, Ewert |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 2001, vol. 9, no. 1-3. |
Datum vydání: | 2001 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/15771 http://wscg.zcu.cz/wscg2001/WSCG2001_Program.htm |
ISSN: | 1213-6972 (print) 1213-6980 (CD-ROM) 1213-6964 (online) |
Klíčová slova: | stínování;osvětlení;normalizace |
Klíčová slova v dalším jazyce: | shading;illumination;normalization |
Abstrakt v dalším jazyce: | Phongs illumination model requires unit length vectors. The surface normal has to be normalized due to the linear interpolation, and if we use single point light sources or a fixed view point, we have to normalize the vectors pointing to the light source and to the viewer. Unfortunately, normalization is a relatively costly operation. One of the main reasons for this is the square root involved. But when we calculate the reflection vector, we actually do not need a normalized normal. This fact can be used in order to get an approximation for the vector we want when we interpolate between normals. The result is faster Phong shading and faster lighting calculations when we are using a single point light source or having a viewer which is not placed at infinity. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 9, number 1-3 (2001) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
R168.pdf | Plný text | 144,06 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/15771
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.