Název: Nákupné správanie slovenských spotrebiteľov naprieč vybranými demografickými ukazateľmi
Další názvy: Buying bahavior of slovak consumers across demographic variables
Autoři: Vilčeková, Lucia
Sabo, Miroslav
Citace zdrojového dokumentu: Trendy v podnikání = Business trends : vědecký časopis Fakulty ekonomické ZČU v Plzni. 2014, č. 1, s. 66-73.
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://www.fek.zcu.cz/tvp/doc/akt/tvp-1-2014-clanek-8.pdf
http://hdl.handle.net/11025/16297
ISSN: 1805-0603
Klíčová slova: preference značek;domácí značky;zahraniční značky;slovenští spotřebitelé
Klíčová slova v dalším jazyce: brand preferences;domestic brands;foreign brands;Slovak consumers
Abstrakt v dalším jazyce: The paper describes brand buying behavior of Slovak consumers across different demographic features with emphasis on domestic versus foreign brands. First, the introduction to brands and branding is provided, followed by description of purchase decision process and finally, research results are presented. The representative research was conducted in year 2013 on a sample of 1067 Slovak consumers older than 16 years of age. A relationship between age and attitudes toward brands was determined. Young people prefer foreign brands and country of origin is more important for them as for older consumers. The size of a city where people live does not have any influence on their brand preferences. Differences within gender were found, men prefer domestic products and women think foreign brands are more available. Women buy Slovak products because they want to support the economy.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1 (2014)
Číslo 1 (2014)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Vilcekova.pdfPlný text996,65 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/16297

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.