Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorDoležel, Jan
dc.contributor.editorHonzíková, Jarmila
dc.contributor.editorKrotký, Jan
dc.date.accessioned2015-11-03T09:11:35Z
dc.date.available2015-11-03T09:11:35Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationHONZÍKOVÁ, Jarmila ed.; KROTKÝ, Jan ed. Olympiáda techniky Plzeň 2013 21.–22.5. 2013: sborník příspěvků z mezinárodní studentské odborné a vědecké konference. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2013, s. [153-160]. ISBN 978-80-261-0144-4.cs
dc.identifier.isbn978-80-261-0144-4
dc.identifier.urihttp://www.fpe.zcu.cz/kmt/kat/olympiada_techniky/2013/2013.html
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/16664
dc.description.abstractTato práce pojednává o výukových pomůckách v praxi učitele odborného výcviku. Na začátku je proveden krátký pohled do historie používání výukových pomůcek a jejich využívání obecně. Dále se práce zabývá výukovými pomůckami v odborné učebně elektrotechniky a přípravou učitele na výuku. V další kapitole je zmínka o specifických výukových pomůckách používaných při výuce elektrotechniky a je zmíněna bezpečnost při používání těchto pomůcek. Jedna kapitola se věnuje praktickému ověření výukové pomůcky pro vysvětlení kompenzace jalového výkonu při výuce na SPŠE v Plzni. Další kapitoly jsou věnovány dvěma výukovým pomůckám: kompenzaci jalového výkonu a diagnostice závad na asynchronním motoru. Je popsána výroba těchto pomůcek, jejich používání při výuce a didaktický cíl při jejich používání. V přílohách jsou fotografie zmiňovaných pomůcek a schémata jejich zapojení.cs
dc.format8 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectdidaktická pomůckacs
dc.subjectelektrotechnikacs
dc.subjectkompenzace jalového výkonucs
dc.subjectasynchronní motorcs
dc.titleVýukové pomůcky v praxi učitele odborného výcvikucs
dc.title.alternativeEducational aids in the practice of a teacher oftechnical trainingen
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with educational aids in the practice of a teacher of technical training. Introduction briefly summarizes history of utilization of teaching aids and their function in general. Teaching aids in a special classroom of electrical engineering are addressed in following sections together with teacher’s preparation for the lessons. Next chapter mentions specific electrical teaching aids with emphasis on safety measures during their use. The following chapters are devoted to specific teaching aids serving for compensation of the wattless output and diagnostics of an asynchronous motor, respectively. Making of these educational aids, their utilization in the classroom and didactic purpose of their use are described into details. Snapshots of the teaching aids and their respective schematic diagrams are included in appendices.en
dc.subject.translateddidactic toolen
dc.subject.translatedelectrical engineeringen
dc.subject.translatedcompensation of the wattless outputen
dc.subject.translatedasynchronous motoren
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Olympiáda techniky Plzeň 2013
Olympiáda techniky Plzeň 2013

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
dolezel_clanek.pdfPlný text258,79 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/16664

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.