Název: Real-time terrain rendering using smooth hardware optimized level of detail
Autoři: Larsen, Bent Dalgaard
Christensen, Niels Jørgen
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2003, vol. 11, no. 1-3.
Datum vydání: 2003
Nakladatel: UNION Agency – Science Press
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/C05.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1678
ISSN: 1213-6972
Klíčová slova: vykreslování;modelování;grafický hardware;terén
Klíčová slova v dalším jazyce: rendering;modelling;graphic hardware;terrain
Abstrakt: We present a method for real-time level of detail reduction that is able to display high-complexity polygonal surface data. A compact and efficient regular grid representation is used. The method is optimized for modern, low-end consumer 3D graphics cards. We avoid sudden changes of the geometry - also known as 'popping', when reducing the geometry by exploiting the low-level hardware programmability in order to maintain interactive framerates. Terrain models are repolygonized in order to minimizing the visible error. Furthermore, the method minimizes CPU usage during rendering and requires minimal pre-processing. We believe that this is the first time that a smooth level of detail has been implemented in commodity hardware.
Práva: © UNION Agency – Science Press
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 11, number 1-3 (2003)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
C05.pdf704,89 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1678

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.