Název: Modelling and animating cartoon hair
Autoři: Noble, Paul
Tang, Wen
Parkinson, Alex
Wills, Ciaran
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2004, vol. 12, no. 1-3, p. 317-323.
Datum vydání: 2004
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Full/G61.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1722
ISSN: 1213-6972
Klíčová slova: animované vlasy;počítačové modelování;nefotorealistické vykreslování
Klíčová slova v dalším jazyce: cartoon hair;computer modelling;non-photorealistic rendering
Abstrakt: In this paper we present a technique for the modelling and animation of cartoon hair based on its tendency to be drawn and animated in clumps. In our approach the primary shape and motion of the hair is defined by an animated NURBS surface, thus allowing animators greater artistic control. The basis of the hair clumps is formed by key hair curves that are generated along the isocurves of the originating surface and which follow its motion. Profile curves of the hair are then extruded along the length of the key hairs to create the geometry details of the hairdo. A layer of particle dynamics is attached to each individual key hair to achieve some of the animation of the hair automatically. The finished animated hairdo is rendered non-photorealistically in cartoon style shading.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 12, number 1-3 (2004)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
G61.pdf310,18 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1722

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.