Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorŠtamfestová, Petra
dc.date.accessioned2016-01-14T05:20:26Z
dc.date.available2016-01-14T05:20:26Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationTrendy v podnikání = Business trends : vědecký časopis Fakulty ekonomické ZČU v Plzni. 2015, č. 3, s. 9-17.cs
dc.identifier.issn1805-0603
dc.identifier.urihttp://www.fek.zcu.cz/tvp/doc/2015-3.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/17344
dc.format9 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.ispartofseriesTrendy v podnikánícs
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectvelikost společnostics
dc.subjectinformační technologiecs
dc.subjectlidský kapitálcs
dc.subjectzákaznický kapitálcs
dc.subjectANOVAcs
dc.titleZkoumání dopadu podnikoých charakteristik na výkonnost podnikucs
dc.title.alternativeExamining the impact of corporate characteristics on business performanceen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThis article point out on importance of non-financial aspect of business performance. Research confirms that non-financial performance determinants either directly or as an intermediary mechanisms affect financial performance, however it is also interesting to ask whether these non - financial performance determinants and financial performanc e alone are also affected by the company ́s own characteristics. The research in this paper aims to explore the relationships between company ́s own characteristics as company size or legal form and the evaluation of its impact on financial and non - financial performance. To verify whether on business performance has significant influence value of the qualitative character analysis of variance (ANOVA) was used. It was confirmed that none of the evaluated areas are affected by the country in which the company o perates. Other characteristics defined play a role in at least one area of business performance.en
dc.subject.translatedcompany sizeen
dc.subject.translatedinformation technologyen
dc.subject.translatedhuman capitalen
dc.subject.translatedcustomer capitalen
dc.subject.translatedANOVAen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 3 (2015)
Číslo 3 (2015)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
3-2015-clanek-2.pdfPlný text701,09 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/17344

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.