Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKrotký, Jan
dc.contributor.authorNovák, Petr
dc.contributor.refereeKorytář, Jindřich
dc.date.accepted2015-08-28
dc.date.accessioned2016-03-15T09:00:28Z
dc.date.available2013-11-27cs
dc.date.available2016-03-15T09:00:28Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-06-30
dc.identifier59845
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/19808
dc.description.abstractPráce poskytuje přehled v nabídce a možnostech konstrukčních systémů a stavebnic vhodných pro výuku technické výchovy s ohledem na rozvoj a prohlubování kreativity žáků. Teoretická část diplomové práce obsahuje přehled stavebnic dostupných na českém trhu a zatím nedostupné stavebnice UMT, s uvedením jejich základních parametrů a možností. Systém UMT je pak v této části rozveden do větších podrobností, aby vynikly jeho možnosti a specifika. V této části práce doplňuji možnost rozšířit tento systém o další varianty a návaznosti ve spojitosti s tiskem dílků na 3D tiskárnách a případné využití na českém trhu běžně dostupných konstrukčních materiálů. V praktické části diplomové práce popisuji tvorbu návrhů několika modelových výrobků od návrhu v softwaru UMT Designer po jejich fyzické vytvoření stavebnicí UMT. K těmto modelovým výrobkům uvádím jednoduchý návod k sestavení modelů včetně obrázkové přílohy a soupisu použitých dílků. Práce se zde dále zabývá porovnáním výsledků Urbanova figurálního testu tvořivého myšlení a aktivity skupiny žáků při práci se stavebnicí UMT. Práce doporučuje ve svém závěru využívání technických stavebnic ve vyučovacím procesu základního školství jako jednu z možností naplňování klíčových kompetencí a řešení problému spojeného s ubýváním odborníků v technických profesí.cs
dc.format79 s., xiv s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectkonstrukční stavebnicecs
dc.subjecttechnická stavebnicecs
dc.subjectkreativitacs
dc.subjecttvořivostcs
dc.subjectvýukacs
dc.subjecttechnické vzdělávánícs
dc.subjectplastycs
dc.subjectUMT systemcs
dc.subject3D tiskcs
dc.subjectdidaktika technické výchovycs
dc.subjectklíčové kompetence žákacs
dc.subjecttváření plastůcs
dc.titleKonstrukční systém UMT v technické výchověcs
dc.title.alternativeThe construction system UMT in technical educationen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedProvides an overview in the menu and options of structural systems and kits suitable for teaching technical education with regard to development and deepening of the creativity. The theoretical part of my thesis contains an overview of the available and unavailable kits on the Czech market with indicating their basic parameters and options. In this part the system UMT is described in more detail to stand out its possibilities and specifics. I also add the possibility to extend the system to other variants and connections in context with printing pieces to 3D printers and prospective using on the Czech market commonly available structural materials. The practical part of my thesis describes making proposals of several model products from their creation in software UMT Designer to implementation by the UMT kit. To these model products I add the instruction manual including pictures and the list of using pieces. The work here deals with a comparison of the result Urban's Test for Creative Thinking-Drawing Production (TCT-DP) and activity of the group of the pupils while working with the UMT kit. Work recommended in its conclusion the use of technical kits for teaching basic education as one way of meeting the key skills and problem solving associated with the depletion of experts in technical professions.en
dc.subject.translatedstructural kiten
dc.subject.translatedtechnical kiten
dc.subject.translatedcreativityen
dc.subject.translatedtechnical educationen
dc.subject.translatedplasticsen
dc.subject.translatedUMT systemen
dc.subject.translated3D printen
dc.subject.translatedmethodology technical educationen
dc.subject.translatedcore competencies pupilen
dc.subject.translatedplastic moldingen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace Petr Novak.pdfPlný text práce4,05 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-Novak hodnoceni128.pdfPosudek vedoucího práce282,26 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-Novak hodnoceni128.pdfPosudek oponenta práce282,26 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Novak protokol150.pdfPrůběh obhajoby práce136,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19808

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.