Title: | Přehled učebnic matematiky pro ZŠ a jejich analýza v kontextu osnov v 2. polovině 20. století |
Other Titles: | A Bibliography of Mathematics Textbooks for Primary Schools and their Analysis with Respect to Curriculum in the Second Half of the 20th Century |
Authors: | Knížák, Pavel |
Advisor: | Kašparová, Martina |
Referee: | Honzík, Lukáš |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19825 |
Keywords: | učebnice;matematika;základní škola;osnovy;vzdělávací systém |
Keywords in different language: | textbook;math;primary school;curricula;education system |
Abstract: | Diplomová práce "Přehled učebnic matematiky pro ZŠ a jejich analýza v kontextu osnov v 2. polovině 20. století" předkládá soupis dostupných učebnic mezi lety 1950 2000. Tyto učebnice jsou zasazeny do kontextu školských vzdělávacích systémů a osnov matematiky pro 2. stupeň základní školy. |
Abstract in different language: | Thesis "A Bibliography of Mathematics Textbooks for Primary Schools and their Analysis with Respect to Curriculum in the Second Half of the 20th Century" presents a summary of available textbooks between 1950 and 2000. These books are set in the context of school education systems and curricula of mathematics for the primary school. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP Pavel Knizak - Analyza ucebnic matematiky.pdf | Plný text práce | 5,32 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-hodnoc_knizak.pdf | Posudek vedoucího práce | 184,95 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-oponentsky posudek DP - Knizak.pdf | Posudek oponenta práce | 48,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-Knizak protokol065.pdf | Průběh obhajoby práce | 116,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/19825
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.