Název: Cizojazyčné elementy v reklamě
Další názvy: Foreign language elements in advertisement
Autoři: Radová, Aneta
Vedoucí práce/školitel: Menclová, Hana
Oponent: Voltrová, Michaela
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19833
Klíčová slova: reklama;jazyk reklamy;typy reklamy;cizojazyčné elementy;anglicismy
Klíčová slova v dalším jazyce: advertising;language of advertising;kinds of advertising;foreign language elements;anglicisms
Abstrakt: Reklama nás obklopuje téměř všude, na ulici, v novinách, časopisech, v televizi, v rádiu a v v neposlední řadě také na internetu. Hraje v našem životě stále důležitější roli, a proto se stále častěji stává předmětem jazykovědného zájmu. Tato práce sestává ze dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část je věnována dvěma rozsáhlým oblastem, a sice problematice reklamy a cizojazyčným elementům obecně. Nejprve je definován pojem reklama, poté je zde uveden teoretický základ reklamy (její cíl, funkce, příjemci, atd.). Práce je zaměřena také na jazykovou stránku reklamy, stylové prostředky, slovotvorbu v reklamě, atd. Předmětem praktické části této práce je analýza reklamy magazínu "Der Spiegel". Praktická část zahrnuje mimo jiné metodu analýzy jazyka reklamy a výsledky praktického výzkumu. Analýza spočívá ve vyhledávání cizojazyčných elementů ve všech typech reklamy výše zmíněného časopisu.
Abstrakt v dalším jazyce: We're surrounded by advertisement anywhere we go: in the streets, in newspaper, journals, in the TV, radio broadcast and at last but not least on the internet. It's role in our lives is more and more signifficant and that is why it becomes subject of interest in linguistics. This bachelor's thesis concerns just the economic advertisement. The thesis consists of two main parts, theoretical and practical area. The theoretical one looks into two vast fields, namely issues of advertisement and elements of foreign languages in general. At first concept of advertisement is defined then a theoretical basement of advertisement (its purpose, receiver) is mentioned. Thesis is also dedicated to linguistic section of the advertisement, its style means, word-formation and primarily to elements of foreign languages. Subject of the practical part is an analysis of advertisements in journal "Der Spiegel". Practical part also includes method of advertisement analysis and the conclusion of the practical research. Analysis is based on searching for elements of foreign language throughout all the types of advertising in the journal mentioned above.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KNJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace (Aneta Radova).pdfPlný text práce3,59 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-Radova_vp.pdfPosudek vedoucího práce518,7 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-Radova_op.pdfPosudek oponenta práce1,32 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Radova_obh.pdfPrůběh obhajoby práce295,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19833

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.