Název: Strach a úzkost ve škole
Další názvy: Fear and anxiety at school
Autoři: Ryšavá, Jana
Vedoucí práce/školitel: Kubíková, Kateřina
Oponent: Holeček, Václav
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19911
Klíčová slova: strach;úzkost;výkonová motivace;aktivní a pasivní strach;sebepojetí;sebedůvěra
Klíčová slova v dalším jazyce: fear;anxiety;achievement motivation;active and passive fear;self-confidence;self esteem
Abstrakt: Cílem této diplomové práce je zjistit, jak souvisí žákova sebedůvěra a sebepojetí s výkonovou motivací a se strachem a úzkostí ve škole. Práce se věnuje popisu základních pojmů, jako je strach, úzkost, emoce, funkce emocí, problematika strachu a úzkosti ve škole, výkonová motivace a aktivní a pasivní strach. V praktické části práce jsou použity dva druhy dotazníků: dotazník SPAS, který měří žákovo sebepojetí a představy o sobě a dotazník LMG, který měří pozitivní a negativní motivaci. Došli jsme k závěru, že strach, sebehodnocení a sebedůvěra mají zásadní vliv na žákův výkon a výkonovou motivaci. Pasivní strach vede k nižšímu sebehodnocení a sebedůvěře a k úzkostnosti. Úzkostní žáci mají tedy menší sebedůvěru a prožívají silněji pasivní strach, na rozdíl od žáků neúzkostných
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of this diploma thesis is to discover the connection between student´s self-confidence and self-esteem and achievement motivation and fear and anxiety at school. This diploma thesis describes the main terms such as fear, anxiety, emotion, function of emotion, the issue of fear and anxiety at school, achievement motivation and active and passive fear. In the practical part there are two types of questionnaires: SPAS questionnaire which measures student´s self-confidence and self-esteem and LMG questionnaire which measures positive and negative motivation. We come to a conclusion that fear, self-confidence and self-esteem have fundamental impact on student´s performance and achievement motivation. Passive fear leads to lower self-esteem and self-confidence and anxiety. Students who are anxious have lower self-esteem and they experience stronger passive fear unlike students without anxiety.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP - Rysava.pdfPlný text práce3,21 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-Rysava - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce313,4 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-Rysava - oponent.pdfPosudek oponenta práce586,64 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Rysava - prubeh obhajob.pdfPrůběh obhajoby práce144,9 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19911

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.