Title: | Specifi ka přírodovědného vzdělávání v primární škole se zřetelem k projektové a kooperativní výuce |
Authors: | Čábalová, Dagmar Podroužek, Ladislav |
Citation: | Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2013, č. 1-2, s. 1-8. |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Document type: | článek article |
URI: | http://arnica.zcu.cz/cz/publikovana-cisla/rocnik-2013 http://hdl.handle.net/11025/22077 |
ISSN: | 1804-8366 |
Keywords: | vzdělávání;přírodověda;učení;education;natural science;teaching |
Abstract: | V práci se autoři zamýšlejí nad změnami obsahu, pojetí i procesuální stránky výuky přírodovědných předmětů v primární škole. Na přírodovědné vzdělávání je zde nahlíženo jak z historického kontextu, tak i z pohledu současných změn v kurikulárních dokumentech |
Abstract in different language: | In this work the authors discuss changes in the content, concepts and procedural aspects of teaching science education in primary school. Science education is viewed here in the historical context and in terms of current changes in the curriculum. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Appears in Collections: | Číslo 1-2 (2013) Články / Articles (KPG) Číslo 1-2 (2013) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Cabalova.pdf | Plný text | 751,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/22077
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.