Title: | Renesanční filosofie člověka a alžbětinské drama: reflexe vzájemných inspiračních vazeb |
Other Titles: | Renaissance Philosophy and Elizabethan Drama: Consideration of Mutual Inspiratory Relations |
Authors: | Ovsíková, Magdaléna |
Advisor: | Kastnerová Martina, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Blahutková Daniela, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/22655 |
Keywords: | shakespeare;marlowe;machiavelli;montaigne;renesance;reformace |
Keywords in different language: | shakespeare;marlowe;machiavelli;montaigne;renaissance;reformation |
Abstract: | Tématem této bakalářské práce je renesanční filosofie člověka a alžbětínské drama: reflexe vzájemných inspiračních vazeb. Hlavní metodou této práce je analýza filozofických děl Michela de Montaigna Eseje a Niccolla Machiavelliho Vladař, které poté budeme porovnávat s dramaty alžbětínských spisovatelů; v rámci této práce využijeme dílo Christophera Marlowa Maltský žid a Williama Shakespeara Hamlet, princ dánský. |
Abstract in different language: | The topic of this thesis is Renaissance philosophy of man and Elizabethan drama: the reflection of mutual inspiration. The main method of this work is the analysis of Michel de Montaigne's philosophical work Essays and Niccolo Machiavelli's The Prince. These works will be compared to Elizabethan playwrights' dramas: The Jew of Malta by Christopher Marlow and Hamlet and Prince of Denmark by William Shakespeare. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Ovsikova.pdf | Plný text práce | 639,64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Ovsikova_Kastnerova.pdf | Posudek vedoucího práce | 915,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Ovsikova_Blahutkova.pdf | Posudek oponenta práce | 942,58 kB | Adobe PDF | View/Open |
OVSIKOVA_M.pdf | Průběh obhajoby práce | 272,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/22655
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.