Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorDrábek Pavel, Doc. Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorSedláček, Lukáš
dc.contributor.refereeFořt Jiří, Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2016-6-1
dc.date.accessioned2017-02-21T08:14:37Z-
dc.date.available2015-10-15-
dc.date.available2017-02-21T08:14:37Z-
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-5-16
dc.identifier67150
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/22893
dc.description.abstractTato práce se zabývá stavbou elektrokoloběžky. Po komplexní analýze vhodných typů pohonu pro elektrokoloběžku byl zvolen BLDC motor, který se zdá svými parametry jako nejvhodnější typ pohonu díky svojí vysoké účinnosti, nízkému zástavbovému prostoru a bezúdržbovosti. Hlavním tématem diplomové práce byl návrh střídače obstarávající napájení BLDC motoru. Vhodná topologie střídače pro tento motor je 3f střídač. Plně řízený 3f střídač umožňuje rekuperaci kinetické energie při brždění zpátky do baterie, což zvyšuje dojezd celého systému. Pro vhodné dimenzování součástek byly provedeny simulace oteplení součástek při plném zatížení motoru. Dále bylo nakresleno schéma střídače a navrhnuta deska silové části střídače a přídavné logiky. Deska střídače byla nakreslena ve čtyř vrstvém sendvičovém provedení kvůli eliminaci parazitních kapacit a indukčností.cs
dc.format35 s. (32 038 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectbezkartáčový stejnosměrný motorcs
dc.subjectstřídačcs
dc.subjectpolomostcs
dc.subjectdrivercs
dc.subjectlifepo4 bateriecs
dc.subjectkoloběžkacs
dc.subjectdopravní prostředekcs
dc.titleElektrický pohon elektrokoloběžkycs
dc.title.alternativeElectric drive of scooteren
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta elektrotechnickács
dc.thesis.degree-programElektrotechnika a informatikacs
dc.description.resultNeobhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis is focused on construction of an electronic kickbike. After a complex analysis of possible motor types a BLDC motor was chosen, which seemed to be the most suitable one, according to its parameters, like high effectivity, low mounting space and long servis period. The main topic of the masters thesis was the design of the BLDC engine. The most suitable topology of a driver for the motor is a three phase inverter. A fully controlled three phase inverter allows recuperation of kinetic energy, while breaking, back to the battery, which increases action radius of the whole system. In order to select the most suitable components for the engine, thermal simulations of the components and devices, while the engine was fully loaded, were executed. Furthermore scheme of engines inverter was designed as well as driver PCB and logic PCB. The PCB was created in a 4 layer sandwich design, to eliminate parasite capacitance and inductance. After that the inverter was constructed and its functionality tested.en
dc.subject.translatedbrushless dc electromotoren
dc.subject.translatedinvertoren
dc.subject.translatedhalh bridgeen
dc.subject.translateddriveren
dc.subject.translatedlifepo4 batteryen
dc.subject.translatedkick bikeen
dc.subject.translatedvehicleen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KEV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace Lukas Sedlacek.pdfPlný text práce1,83 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
067150_oponent.pdfPosudek oponenta práce389,35 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
067150_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce316,23 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
067150_hodnoceni.pdfPrůběh obhajoby práce229,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/22893

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.