Title: | Základní technologické postupy tváření při výuce technických předmětů na ZŠ |
Other Titles: | The basic technological processes of iron shaping in education of technical subjects in basic school |
Authors: | Láska, Jiří |
Advisor: | Korytář Jindřich, Ing. |
Referee: | Krotký Jan, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24205 |
Keywords: | technologie;obrábění;tváření;slévání;svařování;ohýbání;švp;rvp;pracovní činnosti;technické činnosti;ohýbací zařízení |
Keywords in different language: | technology;machining;forming;casting;welding;bending;work;technical activities;bending devices;basic school document |
Abstract: | V diplomové práci jsme se věnovali klasifikaci technologií (obrábění, tváření, slévání, svařování) a zhotovení ohýbacího zařízení. Cílem této práce bylo popsat postup a využití vlastního ohýbacího zařízení, zhotovit technickou dokumentaci a ohýbačku vlastnoručně vyrobit ve vlastní dílně, se kterou se seznámili žáci technických činností v 9. ročníku. |
Abstract in different language: | This diploma thesis deals with classification of techniques (mainly working, forming, casting and welding) and also the making bending device. The goal of this thesis is to describe the procedure and utilization own bending device, to make technical documentation and to construct the bender in my own workroom, that is familiar to the students during their practical training at the 9th grade. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP.pdf | Plný text práce | 5,03 MB | Adobe PDF | View/Open |
Hodnoceni vedouciho DP_Laska 1.pdf | Posudek vedoucího práce | 293,97 kB | Adobe PDF | View/Open |
DP - posudek_oponenta_Laska.pdf | Posudek oponenta práce | 77,04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Laska protokol282.pdf | Průběh obhajoby práce | 201,43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/24205
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.