Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Lupták Burzová Petra, Mgr. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Dvořáková, Tereza | |
dc.contributor.referee | Toušek Ladislav, Mgr. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2016-1-12 | |
dc.date.accessioned | 2017-02-21T09:52:10Z | - |
dc.date.available | 2014-6-30 | |
dc.date.available | 2017-02-21T09:52:10Z | - |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2015-4-27 | |
dc.identifier | 61492 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/24619 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je osvětlit příčiny předčasného opuštění sekundárního vzdělávacího systému dívkami ze sociálního vyloučení. Aktérky jsou vystaveny tlakům dominantních struktur, jejichž přijetí či snaha o jejich internalizaci jim v důsledku vlastně zamezuje udržet se ve vzdělávacím proudu. Dominantními strukturami jsou v této práci myšleny - rodina, vzdělávací instituce, její představitelé a politiky. Cílem je též problematizovat vztahy sociální nerovnosti, které vedou dívky k volbě alternativních či deviantních způsobů jednání, legálních i nelegálních, jež jim mají zajistit přístup k vzdělávání. Studie je tedy postavena na třech výzkumných otázkách: 1. Jakým způsobem dochází ke střetu struktur a dívek ze sociálního vyloučení. 2. Co je konsekvencí střetu? 3. Jaké konkrétní alternativní/deviantní strategie dívky volí pro udržení se v sekundárním vzdělávacím proudu. | cs |
dc.format | 17 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | sociální vyloučení | cs |
dc.subject | chudoba | cs |
dc.subject | dívky | cs |
dc.subject | vzdělávání | cs |
dc.title | Struktury zamezující sekundárnímu vzdělávání sociálně vyloučených dívek. | cs |
dc.title.alternative | The structures that stopped secondary education for socially excluded girls | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | cs |
dc.thesis.degree-level | Navazující | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofická | cs |
dc.thesis.degree-program | Antropologie | cs |
dc.description.result | Neobhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | The aim of this work is present why socially excluded girls are failed in studying at high school. I try to light up mechanism, which stopped successfully finished their education. One of the main reasons is dominant structures, which I mean family, educational institution and local or state policy. | en |
dc.subject.translated | socially exclusion | en |
dc.subject.translated | poverty | en |
dc.subject.translated | girls | en |
dc.subject.translated | education | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KSA) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP Dvorakova.pdf | Plný text práce | 382,38 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Dvorakova T._posudek vedouciho_leden 2016.pdf | Posudek vedoucího práce | 427,14 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Dvorakova T._posudek oponenta.pdf | Posudek oponenta práce | 458,2 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Dvorakova T._prubeh obhajoby_leden 2016.pdf | Průběh obhajoby práce | 383,17 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/24619
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.