Název: L'oeuvre d'art en classe de FLE / Umělecká díla v hodinách francouzského jazyka
Další názvy: The art in lessons of french
Autoři: Jarošová, Radana
Vedoucí práce/školitel: Černíková Veronika, Mgr. Ph.D.
Oponent: Fenclová Marie, Doc. PhDr. CSc.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24649
Klíčová slova: umění;kultura;francouzština;didaktika;pedagogika
Klíčová slova v dalším jazyce: culture;french;didactics;art;pedagogics
Abstrakt: Tato diplomová práce nese název "Využití uměleckých děl v hodinách francouzského jazyka." Vyučování francouzštiny neznamená jen naučit gramatiku, lexikum a fonetiku, ale při výuce francouzštiny žákům předáváme také kulturní znalosti frankofonních zemí. Umělecká díla jsou součástí francouzské kultury. Tento fakt je bohužel mnohými učiteli francouzského jazyka opomíjen. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli vytvořit příklady příprav na vyučovací hodiny za použití uměleckých děl jakožto autentických dokumentů. V teoretické části jsme se věnovali definici autentického dokumentu, což je dokument, který byl primárně vytvořen rodilými mluvčími pro jiné účely, než jsou účely didaktické. Přes to ale shledáváme využití autentických dokumentů efektivním, a to díky tomu, že žáci jsou lépe motivováni, pokud pracují s autentickým dokumentem, což je velmi důležité. Po tom, co jsme zjistili, jak se pracuje s tímto dokumentem, jsme připravili několik příkladů příprav na vyučovací hodiny. Pro každý využitý obraz byly vytvořeny dvě přípravy na hodiny, a to jedna pro začátečníky zaměřená na lexikum a jedna pro pokročilejší studenty. Ta je věnována více mluvenému projevu. Tyto přípravy byly využity na na střední škole, kde se potvrdila naše hypotéza, že užití umění ve francouzštině je efektivní, motivující a děti baví.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis named "The use of art in French lessons." Teaching the French does not involve only grammar, lexis or phonetics but also culture of the francophones countries. This important fact is often forgotten by considerable number of teachers. This thesis proposes an aplication of French art in lessons.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KRO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
JAROSOVADP2016.pdfPlný text práce1,9 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jarosova vedouci.pdfPosudek vedoucího práce939,02 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jarosova oponent0001.PDFPosudek oponenta práce1,15 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jarosova obhajoba0001.PDFPrůběh obhajoby práce494,04 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24649

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.