Název: Postavení německého jazyka ve vzdělávacím systému ČR na příkladu vybraných ZŠ a SŠ v okrese Domažlice
Další názvy: The position of German in the Czech education system on the example of selected primary and secondary schools in the district Domažlice
Autoři: Rajsová, Renata
Vedoucí práce/školitel: Salcmanová Eva, Mgr.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/27498
Klíčová slova: německý jazyk;jazyková politika eu a čr;princip vícejazyčnosti;dokumenty jazykové politiky eu a čr;výuka cizích jazyků v čr;instituce pro podporu znalosti německého jazyka
Klíčová slova v dalším jazyce: the german language;the language policy of the european union and of the czech republic;the principle of multilingualism;the documents of the european union and the czech educational systems;educational methods in the field of foreign language education in the czech republic;the institutions for supporting of the german language skills
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá tématem "Pozice německého jazyka v českém vzdělávacím systému na příkladu vybraných základních a středních škol v okrese Domažlice". Na začátku práce je popsán historický vývoj německého jazyka, jeho role v České republice, také jazyková politika EU a České republiky a jejich důležité dokumenty (například rámcové vzdělávací programy, etc.), princip mnohojazyčnosti, strategie vzdělávání v oblasti výuky cizích jazyků v České republice, vzájemná pozice německého jazyka a angličtiny a nejznámější instituce pro podporu německého jazyka. Praktická část se věnuje rozboru dotazníků, které byly vyhotoveny jak pro žáky/studenty, tak pro učitele základní a střední školy v této příhraniční oblasti. Výsledky celé analýzy, které jsou zřejmé z jednotlivých grafů, jsou zde taktéž stanoveny. Hlavním cílem této práce bylo zjistit aktuální pozici německého jazyka v regionu Domažlice a pochopit zájem a také vztah žáků/studentů k tomuto jazyku.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis deals with the topic "The position of the German language in the Czech educational system demonstrated on the example of selected primary and secondary schools in Domažlice district". At the beginning of this thesis the historical development of the German language is described, the position of the German in the Czech Republic, the language policy of the European Union and also of the Czech Republic and the important documents of the European Union and the Czech educational systems (for example Framework Edu-cation Programme etc.) are mentioned. In the next part of this section the principle of multilingualism, educational methods in the field of foreign language education in the Czech Republic, mutual position of German and English, and the best known institutions for supporting of the German language skills are presented. The practical section makes conclusions of the questionnaires which have been prepared for both of primary and secondary school's students and teachers situated in this border area. The results of the analysis are evident from the graphs and are also involved. The main target of this thesis was to find out the current position of the German language in this region and to explore the interest and the relationship of the students to this language.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KNJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Rajsova_Renata.pdfPlný text práce2,81 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rajsova_vp.pdfPosudek vedoucího práce1,47 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rajsova_op.pdfPosudek oponenta práce1,31 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rajsova_obh.pdfPrůběh obhajoby práce343,33 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/27498

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.