Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorGrygar, Filip
dc.date.accessioned2018-03-26T08:12:57Z
dc.date.available2018-03-26T08:12:57Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationKuděj: časopis pro kulturní dějiny. Roč. 16 (2015), č. 1-2, s. 138-153.cs
dc.identifier.issn1211-8109
dc.identifier.urihttp://ff.zcu.cz/kfi/vav/kudej/
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/29453
dc.description.abstractPříspěvek se zaměřuje na praktické možnosti filosofického myšlení ve výuce. V první části nastiňuje převážně z Heideggerova hlediska ideu univerzity či nárok vědění a současně se kriticky prostřednictvím zamýšlejícího se myšlení vymezuje vůči převládajícímu kalkulujícímu myšlení a vzdělávání. Druhá část příspěvku představuje platónský přístup k výuce, který je založen na pročišťování nereflektovaných předpokladů prostřednictvím filosofického myšlení, a který překonává nedostatky čistě kalkulujícího způsobu myšlení a vzdělávání ve prospěch zamýšlejícího se myšlení.cs
dc.format16 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Filozofická fakulta, Katedra filozofiecs
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectMartin Heideggercs
dc.subjectPlatóncs
dc.subjectkalkulující myšlenícs
dc.subjectzamýšlející se myšlenícs
dc.subjectpodobenství o úsečcecs
dc.subjectidea univerzitycs
dc.subjectvzdělávánícs
dc.subjectvýchovacs
dc.titleK významu pročišťování nereflektovaných předpokladů z hlediska Heideggerova zamýšlejícího se myšlení a Platónova Podobenství o úsečcecs
dc.title.alternativeOn the meaning of the clarification of non-reflected prerequisites from the viewpoint of Heidegger´s Meditative Thinking and Plato´s Simile of the lineen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe study focuses on practical possibilities of philosophical thinking in tuition. The first part foreshadows the idea of university or knowledge, from Heidegger’s viewpoint predominantly, and, at the same time, it defines against the prevailing calculative thinking and education by means of meditative thinking. The second part of the contribution represents Platonic approach tuition which is based on the clarification of non-reflected prerequisites of philosophical thinking and which surmounts the insufficiencies of the purely calculative way of thinking and education in favour of the contemplative mind.en
dc.subject.translatedMartin Heideggeren
dc.subject.translatedPlatoen
dc.subject.translatedcalculative thinkingen
dc.subject.translatedmeditative thinkingen
dc.subject.translatedsimile of the lineen
dc.subject.translatedidea of universityen
dc.subject.translatedtuitionen
dc.subject.translatededucationen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1-2 (2015)
Číslo 1-2 (2015)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Grygar.pdfPlný text219,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/29453

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.