Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorFiala Radek, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorBrunclíková, Markéta
dc.contributor.refereeHavlíček Radomíř, Ing.
dc.date.accepted2018-6-26
dc.date.accessioned2019-03-15T10:11:55Z-
dc.date.available2016-10-3-
dc.date.available2019-03-15T10:11:55Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2017-5-19
dc.identifier72513
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/31480
dc.description.abstractTato práce se zabývá zpracováním dat laserového skenování železniční trati. Cílem práce je nalézt souřadnice kolejnic a získání středu sousední koleje, což lze využít k hodnocení vzdáleností dvou kolejí a nalezení kritických míst s nevyhovující vzdáleností dvou kolejí. Praktická část obsahuje popis použitých dat a vyvinutý algoritmus. Algoritmus nalezne ze souřadnic bodů laserového skenování souřadnice bodů, které popisují tvar kolejnic. Z toho je pak možné vypočítat střed koleje a také vzdálenost středů dvou kolejí. Základní metoda využitá pro nalezení kolejnic je Hough transformace, pomocí níž lze detekovat přímky, které popisují kolejnici. Poloha je dále zpřesněna numerickou optimalizací. Data byla pořízena kolejovým vozíkem GRP5000 se skenerem Profiler 6012 od firmy Amberg Technologies.cs
dc.format85 s. (96 156 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectrozpoznávánícs
dc.subjectmračno bodůcs
dc.subjectlaserové skenovánícs
dc.subjectlaserové skenování železniční tratics
dc.subjecthough transformacecs
dc.subjectvzdálenost dvou kolejícs
dc.titleAutomatické vyhodnocení dat laserového skenování železniční tratics
dc.title.alternativeAutomatic evaluation of a railway laser-scan dataen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných vědcs
dc.thesis.degree-programGeomatikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis master thesis deals with the evaluation of railway laser-scan data. The aim of this work is the detection of rail coordinates of two neighboring pairs of tracks and obtaining the central points in the middle of each pair. The rail central points can be used for evaluation of distances between two pairs of tracks and for determining the critical spaces that have insufficient distances between two pairs of tracks. The practical part of this work contains a description of the data obtained and an algorithm created by this author. The algorithm selects rail coordinates of points measured by the laser scanner. The rail profile, described by a set of line segments, is detected in the measured profiles using the Hough transform. The precise position and rotation of the rail is computed by means of a numerical optimalization. The laser-scan data was obtained Amberg Technologies GRP5000 rail-track pushcart with a Profiler 6012 scanner.en
dc.subject.translatedrecognitionen
dc.subject.translatedpoint clouden
dc.subject.translatedlaser scanningen
dc.subject.translatedlaser scanning of a railwayen
dc.subject.translatedhough transformen
dc.subject.translateddistances between two pairs of tracksen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KGM)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Brunclikova.pdfPlný text práce3,13 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PO_Brunclikova_Marketa.pdfPosudek oponenta práce380,75 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PV_Brunclikova_Marketa.pdfPosudek vedoucího práce487 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
M_Brunclikova.pdfPrůběh obhajoby práce180,47 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/31480

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.