Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorČepička Ladislav, Doc. Ph.D.
dc.contributor.authorBoušová, Lucie
dc.contributor.refereeKnappová Věra, Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2018-6-12
dc.date.accessioned2019-03-15T10:13:56Z-
dc.date.available2015-12-15
dc.date.available2019-03-15T10:13:56Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-4-27
dc.identifier68732
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/31733
dc.description.abstractCílem této práce je zjistit a popsat vliv sluchového postižení, případně přidružených poruch na koordinační schopnosti u dětí mladšího školního věku a tento fakt následně porovnat dle různých hledisek a s informacemi získanými od osob z praxe. V teoretické části definujeme pojem sluchové postižení a popisujeme s ním související oblasti, které se týkají surdopedie. Dále uvádíme několik poznatků z oblasti sportu sluchově postižených a souboru motorických schopností se zaměřením na koordinaci. Krátce se zamýšlíme nad pojmem Inkluze a přibližujeme si fakta týkající se výchovy a vzdělávání sluchově handicapovaných. V praktické části sbíráme a popisujeme data prostřednictvím diagnostických metod testování, rozhovor, dotazník, škálování a expertní šetření. Testování realizujeme na dvou speciálních školách Plzeň, Praha za pomoci standardizované testové baterie MABC 2. Prostřednictvím škál a grafů naměřené výsledky průměrujeme, popisujeme a interpretujeme výsledky, s přihlédnutím k informacím získaným z rozhovorů s odborníky.cs
dc.format81 s. (140 860 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectmabccs
dc.subjectkoordinacecs
dc.subjectsluchové postiženícs
dc.titlePorucha vývoje koordinace u dětí se sluchovým postiženímcs
dc.title.alternativeDevelopmental Coordination Disorder in deaf childrenen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe purpose of this work is to find out and describe the influence of hearing impairment, or affiliated disorders of coordination abilities of children in middle childhood and to subsequently compare the fact to the information acquired from people in practice according to various viewpoints. In the theoretical part we define the term of hearing impairment and describe its related areas, concerning surdopedie. Further on we present some information about the area of sport of people with hearing impairment and set of motor skills, focusing on coordination. We briefly reflect on the term of Inclusion and we receive facts concerning parenting and education of individuals with hearing impairment. In the practical part we collect and describe data via diagnostic methods testing, dialogue, questionnaire, scaling and expert investigation. Testing was performed at two special schools Pilsen, Prague with help of standardized test battery MABC 2. we average, describe and interpret the recorded results via scales and diagrams, while taking the information acquired by experts into consideration.en
dc.subject.translatedmabcen
dc.subject.translatedcoordinationen
dc.subject.translatedhearing impairmenten
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Lucie Bousova, PORUCHA VYVOJE KOORDINACE U DETI SE SLUCHOVYM POSTIZENIM , 2018.pdfPlný text práce2,59 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bousova Lucie - VP.pdfPosudek vedoucího práce157,35 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bousova Lucie - OP.pdfPosudek oponenta práce171,88 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bousova L..pdfPrůběh obhajoby práce53,57 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/31733

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.