Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorČepička Ladislav, Doc. Ph.D.
dc.contributor.authorŠrůma, Vojtěch
dc.contributor.refereeKavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2018-6-12
dc.date.accessioned2019-03-15T10:13:57Z-
dc.date.available2016-12-13
dc.date.available2019-03-15T10:13:57Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-4-20
dc.identifier72743
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/31737
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá zjišťováním rozdílu koordinačních schopností mezi žáky staršího školního věku základních škol praktických a žáky základních škol běžného typu. Teoretická část je zaměřena na intelektové postižení a jeho přidružené poruchy, motorické schopnosti s důrazem na schopnosti koordinační a na samotnou vývojovou poruchu pohybové koordinace dyspraxii. Část praktická pomocí testu MABC-2 zjišťuje, zda se mezi žáky na běžných základních školách projeví výrazně lepší výsledky v oblasti koordinace než u žáků základních škol praktických. Výzkumný vzorek se skládal z celkem 128 žáků ve věku 11-15 let. Pomocí statistických výpočtů (F-test, t-test) byla ověřena dříve stanovená hypotéza, která předpokládala výrazněji lepší výsledky u souboru žáků běžné základní školy.cs
dc.format95 s. (127 122 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectkoordinacecs
dc.subjectspecifické poruchy učenícs
dc.subjectdyspraxiecs
dc.subjectpraktická základní školacs
dc.subjectmabc-2cs
dc.subjectintelektové postiženícs
dc.titleSpecifické poruchy motorického učení u dětí staršího školního věku v praktické základní škole a základní školecs
dc.title.alternativeSpecific motor learning disorders in children of school age at practical and secondary schoolen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with the determination of the difference in coordination skills among students of older school age on primary schools with special education and students of basic primary schools. The theoretical part focuses on intellectual disability and associated disorders, motor skills with an emphasis on coordination skills and developmental coordination disorder - dyspraxia. Practical part tries to identify the difference between students on primary schools with special education and students of basic primary schools. The research sample comprised of a total of 128 students in age of 11-15 years. Everything is diagnosed with a test battery MABC-2. Statistical calculations confirmed previously established hypothesis which predicted significantly better results for a student's of basic primary school.en
dc.subject.translatedcoordinationen
dc.subject.translatedspecific learning disabilitiesen
dc.subject.translateddyspraxiaen
dc.subject.translatedspecial schoolen
dc.subject.translatedmabc-2en
dc.subject.translatedintellectual disabilityen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_SRUMA.pdfPlný text práce3,32 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sruma Vojtech - VP.pdfPosudek vedoucího práce143,41 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sruma Vojtech - OP.pdfPosudek oponenta práce194,73 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sruma V..pdfPrůběh obhajoby práce57,94 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/31737

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.