Název: Rozdíly v úrovni koordinačních schopností u žáků prvního stupně ZŠ s vybranou sportovní specializací
Další názvy: Differences in the level of coordination skills of primary school students with the chosen sports specialization
Autoři: Prokopec, Martin
Vedoucí práce/školitel: Knappová Věra, Mgr. Ph.D.
Oponent: Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/31744
Klíčová slova: koordinace;mabc-2;mladší školní věk;vývoj motoriky
Klíčová slova v dalším jazyce: coordination;mabc-2;younger school age;motor development
Abstrakt: Cílem této diplomové práce je posoudit a porovnat úroveň koordinačních schopností u dvou skupin dětí mladšího školního věku s vybranou sportovní specializací a bez sportovní specializace. V teoretické části je charakterizována motorika, motorické schopnosti, a to především koordinační schopnosti u dětí mladšího školního věku. Praktická část se specializuje na metody výzkumu a testovaní, v kterém je použita testová baterie MABC-2 (Movement Assesment Battery for Children). Jedná se o standardizovanou zkoušku motoriky, která se používá pro hodnocení úrovně motorického vývoje. Pomocí statistických výpočtů byla posouzena rozdílnost koordinační úrovně daných výzkumných skupin a dále ověřena statistická významnost pomocí Studentova T testu. V samostatné kapitole byl zhotoven návrh doporučených cvičení pro rozvoj koordinačních schopností formou překážkových drah.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of this diploma thesis is to assess and compare the level of coordination skills in two groups of children of younger school age: with a selected sport specialization and without sport specialization. The theoretical part characterizes motor, motor skills and primarily younger school age children coordination skills. The practical part is dedicated to the research and a testing method using the MABC-2 (Movement Assesment Battery for Children) test battery. This is a standardized motor test which is used for level of motor development evaluation. Using statistical computations, the differences in the coordination level of the given research groups were assessed and statistical significance verified using the Student T test. In a separate chapter was developed a proposal of the recommended exercises for the development of coordination skills in the form of obstacle trajectories.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_-_Martin_Prokopec_-_Rozdil_v_urovni_koordinacnich_schopnosti_zaku_prvniho_stupne_ZS.pdfPlný text práce4,24 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prokopec M. - VP.pdfPosudek vedoucího práce125,44 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prokopec Martin - OP.pdfPosudek oponenta práce205,42 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prokopec M..pdfPrůběh obhajoby práce58,33 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/31744

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.