Název: Soudobé umění v současné mateřské škole
Další názvy: Contemporary art in contemporary nursery school
Autoři: Černá, Hana
Vedoucí práce/školitel: Uhl Skřivanová Věra, PhDr. Ph.D.
Oponent: Slavík Jan, Doc. PaedDr. CSc.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/32241
Klíčová slova: výtvarná výchova;předškolní pedagogika;současné umění;moderní umění;současní umělci;koláž;akční malba;performance;rozvoj kreativity;rozvoj fantazie;spontánnost
Klíčová slova v dalším jazyce: art education;preschool education;contemporary art;modern art;contemporary artists;collage;action painting;performance;progress of creativity;progress of imagination;spontaneity
Abstrakt: Tato bakalářská práce se v teoretické části zaobírá současným uměním jako prostředkem pro výtvarné aktivity. Tyto poznatky jsou dále zkoumány v praktické části činnostmi realizovanými s předškolními dětmi. Teoretická část zahrnuje: postupný psychologický vývoj dítěte, charakteristiku výtvarné výchovy v MŠ a z ní vycházející aspekty, inspirace moderním a soudobým uměním k výtvarným činnostem MŠ. Část praktická je zahájena rozhovory se dvěma umělci s důrazem na jejich pojetí tvorby a jednoho zvoleného díla, které je následně podnětem pro sedm výtvarných činností s dětmi předškolního věku, jež jsou rozebrány do konceptových analýz a konstruktů. Závěr bakalářské práce globalizuje a zhodnocuje veškeré zkušenosti a postřehy s ohledem na teoretickou, ale i praktickou část. Popisuje aktiva využití současného umění s dětmi v mateřské škole.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor's thesis deals with contemporary art as means for art activity in the theoretical part. These findings are further researched in empirical part with activities, which are implemented with preschool children. Theoretical part includes: progressive psychological development of the child, characteristics of art education in nursery school and it's emerging aspects, inspiration from modern and contemporary art to the art activities of nursery school. Empirical part begins with interviews with two artists with emphasis on their concept of creation concept and one selected work of art, which is subsequently inspiration for seven art activities with children of preschool age. These activities are analyzed in to conceptual analysis and detailed description. The conclusion of bachelor's thesis generalizes and evaluates the whole experience and insights with consideration to the theoretical and empirical part. It describes assets of contemporary art with children in nursery school.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP - Soudobe umeni v soucasne materske skole_HC.pdfPlný text práce4,07 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_Cerna Hana_veduci_Uhl Skrivanova.pdfPosudek vedoucího práce1,27 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_Cerna Hana_O_Slavik.pdfPosudek oponenta práce1,76 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby - Cerna Hana_2018.pdfPrůběh obhajoby práce462,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/32241

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.