Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKubíková Kateřina, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorVodáková, Kateřina
dc.contributor.refereeSzachtová Alena, PhDr.
dc.date.accepted2018-9-11
dc.date.accessioned2019-03-15T10:24:09Z-
dc.date.available2015-12-18
dc.date.available2019-03-15T10:24:09Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-7-2
dc.identifier70483
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/32979
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je prokázat, zda mají vysoce výkonově motivovaní a úzkostní žáci vyšší kortizolovou reakci v různých školních situacích než žáci stabilní. Na základě rozhovorů se pokusíme zjistit, zda učitelé motivují úzkostné žáky jinak než ostatní, zda je rozeznají mezi dalšími spolužáky a jaké metody při práci s těmito žáky používají. V teoretické části se práce věnuje pojmu motivace, motivaci ve školní třídě, výkonové motivaci, vztahu mezi motivací a emocemi a ose HPA. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření (Piers-Harris, B.-J.E.P.I., MV-6). Na základě jeho výsledků jsou vybráni žáci pro druhou část výzkumu, a to odběr slin. Z výsledků analýzy je zkoumána reakce organismu (kolísání hladiny kortizolu) v běžných školních situací. Kvalitativní část výzkumu je provedena formou polostrukturovaných rozhovorů se šesti vyučujícími žáků, kteří se výzkumu účastní. Výsledky výzkumu prokázaly, že motivace žáků k výkonu má vliv na kortizolovou reakci organismu. Vysoká potřeba úspěšného výkonu i vysoká potřeba vyhnutí se neúspěchu dokáže u jedinců snížit, či dokonce utlumit kortizolovou reakci v zátěžových situacích. Z kvalitativního výzkumu vyplynulo, že vysoce motivované děti jsou vyučujícími často považovány za úzkostné a častěji se u nich objevují projevy strachu. Vyučující umí tyto děti v kolektivu dobře rozeznat a snaží se s nimi pracovat individuálně.cs
dc.format88 s. (125000 znaků), XXXII s. (80000 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectmotivacecs
dc.subjectvýkonová motivacecs
dc.subjectúzkostcs
dc.subjectstrachcs
dc.subjectpotřeba úspěšného výkonucs
dc.subjectpotřeba vyhnutí se neúspěchucs
dc.subjectkortizolcs
dc.subjectosa hpacs
dc.titlePráce s motivací ve školní tříděcs
dc.title.alternativeWork with motivation in the classroomen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe aim of this diploma thesis is to prove that highly motivated and anxious pupils have higher cortisol reaction, than stable pupils, in different situations. We are going to explore differences in the ways how the teachers are motivating pupils according to their level of anxiety. To do so we are going to interview the teachers. Theoretical part of the thesis is mainly focused on motivation, motivation in the school class, achievement motivation, relationship between motivation and emotions and HPA axis. Practical part consists of two phases. First phase involves the selection of suitable pupils for the second phase to do so the questionnaires are used (Piers-Harris, B.-J.E.P.I., MV-6). Second phase involves collection of saliva. The analyses of the saliva samples show us how the pupils react in different situations in the school. Qualitative part of the research is processed by semi-structured interviews with the teachers. The results of the research proved, that cortisol reaction of the organism is highly influenced by the pupil´s achievement motivation. High need of the successful performance and high need of avoiding the failure can lower or even mute the cortisol reaction in stressful situations. Qualitative research showed us, that highly achievement motivated children are mostly considered anxious by the teachers. Those children often show symptoms of fear. Techers can easily find those children and they try to work individually with them.en
dc.subject.translatedmotivationen
dc.subject.translatedachievement motivationen
dc.subject.translatedanxietyen
dc.subject.translatedfearen
dc.subject.translatedneed of succesful performanceen
dc.subject.translatedneed of avoiding the failureen
dc.subject.translatedcortisolen
dc.subject.translatedhpa axisen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Beruskova_DP.pdfPlný text práce2,43 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Beruskova-oponent.pdfPosudek oponenta práce573,25 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Beruskova-vedouci.pdfPosudek vedoucího práce550,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Beruskova-prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce197,32 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/32979

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.