Název: Kooperativní učení versus práce ve skupině v hodinách anglického jazyka
Další názvy: Cooperative learning versus group work in English lessons
Autoři: Kuldová, Petra
Vedoucí práce/školitel: Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/33292
Klíčová slova: kooperativni učení;práce ve skupině;kooperativní učební skupina;tradiční učební skupina
Klíčová slova v dalším jazyce: cooperative learning;group work;cooperative learning group;traditional learning group
Abstrakt: Tato diplomová práce je zaměřena na kooperativní učení a na skupinovou práci (včetně práce ve dvojici) v hodinách anglického jazyka. V první kapitole se nacházejí základní informace o kooperativním učení, dále jsou zmíněny četné výhody kooperativního učení. Nevýhody kooperativního učení jsou také diskutovány, je zde i navrhnuto, jak tyto případné nevýhody vyřešit. Dále je vysvětleno, proč je vhodné používat kooperativní učení v hodinách anglického jazyka. Stejným způsobem je zpracována část diplomové práce týkající se skupinové práce. Velký důraz je kladen na rozdíly mezi kooperativním učením a skupinovou prací. Cílem práce bylo zjistit, zda je skupinová práce jako organizační forma výuky používána ve výuce anglického jazyka a v jaké míře. Dále bylo zkoumáno, zda práce ve skupině obsahuje prvky kooperativního učení a zda se opravdu jedná o kooperativní učení. Pro získání dat byla použita metoda pozorování. Výzkum se konal ve 3 českých školách. V práci je kladen důraz na správné používání kooperativního učení, je zde vysvětleno, proč je lepší upřednostnit tuto učební strategii před tradiční skupinovou prací.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis deals with cooperative learning and group work. Firstly, it provides a general theoretical introduction to cooperative learning. It contains basic information regarding cooperative learning principles, advantages and disadvantages of cooperative learning. An individual section is dedicated to cooperative learning in English language classes. The chapter focused on group work is written in the same way there is also basic information concerning group work and its advantages and disadvantages are discussed. It is explained why group work should be used in English lessons, too. The research was carried out through observation in three Czech schools. The goal of the research was to determine whether group work (including pair work) as an organizational form is used in English lessons and to what extent. Next part of the research was focused on whether group work activities can be considered cooperative learning activities. The research has shown that group work as an organizational form was used in two thirds of the visited English lessons. Nevertheless, based on the evaluated data, not each group work activity can be considered cooperative learning activity and not all necessary principles for cooperative learning were fulfilled.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Thesis Kuldova CL versus GW.pdfPlný text práce1,71 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kuldova_GK_ved.pdfPosudek vedoucího práce683,69 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kuldova_BB_opon.pdfPosudek oponenta práce1,22 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kuldova obh.pdfPrůběh obhajoby práce1,59 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33292

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.