Title: | Neúspěšnost studentů na Fakultě pedagogické ZČU v Plzni |
Other Titles: | Problems of Students’ Failure at the Faculty of Education UWB in Pilsen |
Authors: | Sirotek, Vladimír |
Citation: | SIROTEK, V. Neúspěšnost studentů na Fakultě pedagogické ZČU v Plzni. In DidSci Plus - Research in Didaktics of Science PLUS. Praha: Univerzita Karlova, 2018. s. 375-382. ISBN 978-80-7444-065-6. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Univerzita Karlova |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/33747 |
ISBN: | 978-80-7444-065-6 |
Keywords: | neúspěšnost studentů;přírodovědné obory;studium na vysoké škole |
Keywords in different language: | drop-out;natural science;study |
Abstract: | Příspěvek se snaží popsat problematiku neúspěšnosti studentů na vysokých školách z obecného pohledu a poté konkrétně na Fakultě pedagogické ZČU v Plzni zejména v přírodovědných oborech. V článku jsou uvedeny některé příčiny studijní neúspěšnosti a možnosti implementace systému redukce studijních obtíží studentů zejména v počáteční fázi studia. Součástí systému je v rámci řešení projektu ESF příprava inovovaných a nových studijních materiálů pro přípravné, vyrovnávací a semestrální kurzy. |
Abstract in different language: | The aim of this article is to describe problems of students’ failure at the Faculty of Education. There are presented some causes of student’s failures and possibilities of system implementation to reduce students’ difficulties, especially at the beginning of their studies. The part of the system is the preparation of innovated and new study materials for preliminary, equalizing and semester courses. |
Rights: | Plný text není přístupný. © Univerzita Karlova |
Appears in Collections: | Konferenční příspěvky / Conference papers (KCE) OBD |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Sirotek.pdf | 1,9 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/33747
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.