Název: Vybrané prostředky k myšlenkové transformaci kritického učiva chemie
Autoři: Rychtera, Jiří
Hásek, Roman
Citace zdrojového dokumentu: Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2017, č. 1-2, s. 11-15.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Typ dokumentu: článek
article
URI: https://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2017/clanky/Arnika_2017_1-2_2-Rychtera-web.pdf
http://hdl.handle.net/11025/33896
ISSN: 1804-8366
Klíčová slova: přírodovědné disciplíny;povinná školní docházka;motivační výuka chemii;analýza experimentů s rychlým průběhem;cyanobacteria;algae;textbook
Klíčová slova v dalším jazyce: natural sciences;compulsory school attendance;motivational chemistry lessons;quick-process experiments analysis
Abstrakt: V České republice se již dlouhodobě řeší problém klesajícího zájmu o studium přírodovědných disciplín. Hledají se nejen příčiny tohoto problému, ale především cesty vedoucí k zvyšování atraktivity těchto disciplín. Příčiny nezájmu a následné orientace na studia společenskovědního charakteru je možné hledat již v počátečních ročnících povinné školní docházky. Nekritické lpění na systému uspořádání učiva, související se strukturou vědní disciplíny, předčasná matematizace a nadměrné zdůrazňování symbolizace přispívají mj. ke ztrátě zájmu a motivace ke studiu. V příspěvku „Vybrané prostředky k myšlenkové transformaci kritického učiva chemie“ autoři nabízejí některá tradiční, ale i netradiční řešení této náročné problematiky, prozatím bez výzkumné podpory.
Abstrakt v dalším jazyce: The Czech Republic has been solving a long time issue concerning decreasing interest in the study of natural sciences. Causes of the problem are being identified, but more importantly, the ways leading towards the increase in attractivity of this field. The causes of unconcern followed by the orientation towards humanities are possible to identify as early as in initial years of compulsory school attendance. Noncritical adhesion to curriculum systematization related to the structure of the actual field, premature mathematisation, excessive and early emphasis on symbolisation contribute to the loss of interest and motivation to study. The authors of the article present some traditional as well as non ­traditional solutions to the complex issue.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KCE)
Číslo 1-2 (2017)
Číslo 1-2 (2017)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Arnika_2017_1-2_2-Rychtera-web.pdfPlný text1,21 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33896

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.