Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorKulyginа, Liubov
dc.date.accessioned2019-05-30T06:49:40Z-
dc.date.available2019-05-30T06:49:40Z-
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationHONZÍKOVÁ, Jarmila, ed.,; SIMBARTL, Petr, ed. Olympiáda techniky Plzeň 2019: sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 21.5.–22.5. 2019 Moving Station Pilsen. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2019, s. 24. ISBN 978-80-261-0872-6.cs
dc.identifier.isbn978-80-261-0872-6
dc.identifier.urifiles.olympiadatechniky.cz/ot2019-abstracts.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/34698
dc.format1 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectvzdělávací aktivitycs
dc.subjectaktivacecs
dc.subjectcíle výukycs
dc.subjectmetodické technikycs
dc.titleDesigning of student´s learning activities on technology lessonsen
dc.title.alternativeProektirovanie učebnoj dejatel´nosti učaščichsja na urokach technologiiru
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThis article addresses the problem of the value of the personal technological culture in the world of constantly expanding technological possibilities. The tendency to update content of the practice-oriented subject area “Technology” in Russian schools is discussed. The issue of enhancing students' subjective potential in educational activities is considered the main reserve of opportunities for the effective design of educational activities and the improvement of its organization. An analysis is given of the practice of creating methodological improvements on technology lessons based on an effective psychological and pedagogical basis.en
dc.description.abstract-translatedZatragivayetsya problema tsennosti tekhnologicheskoy kul'tury lichnosti v mire postoyanno rasshiryayushchikhsya tekhnologicheskikh vozmozhnostey. Oboznachena tendentsiya k obnovleniyu soderzhaniya praktiko-oriyentirovannoy predmetnoy oblasti «Tekhnologiya» v rossiyskikh shkolakh. Vopros aktivizatsii sub"yektnogo potentsiala uchashchikhsya v uchebnoy deyatel'nosti rassmatrivayetsya v kachestve glavnogo rezerva vozmozhnostey effektivnogo proyektirovaniya uchebnoy deyatel'nosti i uluchsheniya yeyo organizatsii. Privoditsya analiz praktiki sozdaniya metodicheskikh razrabotok urokov tekhnologii, postroyennykh na effektivnoy psikhologo-pedagogicheskoy osnove.ru
dc.subject.translatededucational activityen
dc.subject.translatedactivizationen
dc.subject.translatedgoal of lessonen
dc.subject.translatedmethodical techniquesen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Olympiáda techniky Plzeň 2019
Olympiáda techniky Plzeň 2019

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Kulyginа.pdfAbstrakt314,64 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/34698

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.