Název: Dramaticko-výchovná práce s pohádkou ve vybrané mateřské škole
Další názvy: Usage of educational drama involving fairy tale in the selected kindergarten
Autoři: Trávová, Radka
Vedoucí práce/školitel: Gažáková Eva, MgA. Ph.D.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/38175
Klíčová slova: dramatická výchova;předškolní věk;předškolní vzdělávání;pohádka;tematický celek
Klíčová slova v dalším jazyce: drama education;preschool age;preschool education;fairy tale;thematic units
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá zpracováním pohádek skrze metody a techniky dramatické výchovy ve vybrané mateřské škole a navrhuje inspirativní výchovně-vzdělávací programy pro učitele mateřské školy, demonstrující, jak s dětmi skrze zážitkové učení poznávat svět, rozvíjet jejich osobnost jako celek, učit je vyjadřovat samo sebe, projevovat emoce, představivost a fantazii. Obsahem teoretické části jsou kapitoly věnující se vývoji předškolního dítěte ve všech jeho složkách a předškolnímu vzdělávání. Následně se zaměřují na pohádku a její přínos pro dítě a v neposlední řadě se věnují metodám a technikám dramatické výchovy, jejich využití při práci s pohádkou a roli učitele v tomto způsobu práce. V praktické části jsou představeny dva vytvořené a zrealizované tematické celky zpracovávající dvě pohádky skrze metody a techniky dramatické výchovy, a to pro konkrétní třídu mateřské školy v Plzni.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis examines fairy tale adaptations using the methods and techniques of drama education in one specific kindergarten. Moreover, it proposes inspirational educational programs for kindergarten teachers which illustrate how experimental education enable children to explore the world, how it contributes to their personal development, their ability to express themselves, to manifest their feelings, imagination and fantasy. The theoretical part describes all the aspects of preschool-age children's development and preschool education. Furthermore, it focuses on the notion of fairy tale and its beneficial effects on children and, last but not least, it presents the methods and techniques of drama education, its employment for fairy tale adaptation and the teacher's role in this process. The empirical part introduces two thematic units that were created and realized in a kindergarten class in Pilsen, adapting two fairy tales using the methods and techniques of drama education.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Travova_2019.pdfPlný text práce3,24 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Travova VP.docPosudek vedoucího práce42,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Travova OP.pdfPosudek oponenta práce673,95 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Travova O024.pdfPrůběh obhajoby práce23,17 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/38175

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.