Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorŠevčík Miloš, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorBrož, Petr
dc.contributor.refereeBlahutková Daniela, Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2019-5-29
dc.date.accessioned2020-07-17T13:48:41Z-
dc.date.available2018-6-30
dc.date.available2020-07-17T13:48:41Z-
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-4-24
dc.identifier78822
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/38193
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá interpretací Hegelovy teze o minulostním charakteru umění, zejména pak tím, jak se s ní vypořádává a interpretuje ji Jan Patočka, což je sledováno na vztahu jeho uchopení rozdílu mezi uměním minulosti a uměním přítomnosti. Nejprve se diplomová práce zaměřuje na G. W. F. Hegela - zabývá se popisem jeho života a jeho díla, dále jsou představeny základní myšlenky jeho filosofického systému. Následně v návaznosti na to je stručně popsána jeho filosofie umění (estetika) a vyloženo její jádro, které spočívá v Hegelově tezi o minulostním charakteru umění, která se později stala středem zájmu mnoha dalších významných teoretiků umění, což svědčí o její aktualitě a důležitosti. Na konci se práce je představen Jan Patočka, jeden z nejvýznamnějších českých filosofů 20. století, a jeho filosofické dílo. Dále je sledována jeho interpretace Hegelovy teze o minulostním charakteru umění, zvláště a v souvislosti s tím jsou také krátce představeny a sledovány názory M. Heideggera a H.-G. Gadamera na tuto problematiku.cs
dc.format59 s. (128 000 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectestetikacs
dc.subjectuměnícs
dc.subjectpatočkacs
dc.subjecthegelcs
dc.titleInterpretace Hegelovy teze o minulostním charakteru uměnícs
dc.title.alternativeInterpretation of Hegel's Thesis on the Past Character of Arten
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.thesis.degree-programHumanitní studiacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis deals with the interpretation of Hegel's thesis on the past character of art, especially with its rendering and interpretation by Jan Patočka, which is illustrated on the relation of Patočka's concept of difference between art of the past and present. First, the thesis focuses on G. F. W. Hegel, dealing with his life and works and presenting fundamental ideas of his philosophical system. As a follow-up, it briefly describes his philosophy of art (aesthetics) and explains its core, which is grounded in Hegel's thesis on the past character of art. The thesis is still considered topical and significant, as it later became the centre of interest for many other theoreticians of art. The last part introduces Jan Patočka, one of the most important Czech philosophers of the twentieth century, and his works. It further deals with his interpretation of Hegel's thesis on the past character of art, especially in connection with the related opinions of M. Heidegger and H. G. Gadamer.en
dc.subject.translatedaestheticen
dc.subject.translatedaestheticsen
dc.subject.translatedarten
dc.subject.translatedpatockaen
dc.subject.translatedhegelen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KFI)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace Petr Broz.pdfPlný text práce1,37 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Broz_1.pdfPosudek vedoucího práce2,69 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Broz_2.pdfPosudek oponenta práce1,8 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Broz_O.pdfPrůběh obhajoby práce414,38 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/38193

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.