Název: Přínos metody Persona Dolls k rozvoji klíčových kompetencí v mateřské škole
Další názvy: Education by Persona Dolls Method and its contribution to the development of key competencies in Kindergarten
Autoři: Konopíková, Simona
Vedoucí práce/školitel: Gažáková Eva, MgA. Ph.D.
Oponent: Černíková Marie, MgA. Ph.D.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40748
Klíčová slova: metoda persona dolls;dítě předškolního věku;rodina;mateřská škola;rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání;klíčové kompetence
Klíčová slova v dalším jazyce: persona dolls method;preschool child;family;kindergarten;framework education program for preschool education;key competences
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá metodou Persona Dolls a jejím přínosem k rozvoj klíčových kompetencí dětí předškolního věku. Teoretická část popisuje základní charakteristiku předškolního období a faktory, které dítě formují. Poukazuje na nenahraditelný význam rodiny pro zdravý vývoj dítěte a vliv mateřské školy pro celkový rozvoj osobnosti a orientaci ve společenském prostředí a hodnotách. Přibližuje potenciál metody Persona Dolls pro předškolního pedagoga v mateřské škole, zejména ve vztahu k rozvoji klíčových kompetencí a vědomé práce s předsudky. Praktická část zaznamenává zavedení metody Persona Dolls do výchovně vzdělávací práce v jednotřídní mateřské škole. Zrealizované výstupy jsou metodicky popsány a zhodnoceny. Metoda Persona Dolls se ukazuje jako vhodná metoda k rozvoji klíčových kompetencí v mateřské škole a to zejména kompetence komunikativní a kompetence sociální a personální.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis deals with the Persona Dolls method and its contribution to the development of key competences of preschool children. The theoretical part describes the basic characteristics of the pre-school period and the factors that shape a child. It points out the irreplaceable importance of the family for the healthy development of a child and the influence of a kindergarten for the overall development of the personality and orientation in the social environment and values. It describes the potential of the Persona Dolls method for a preschool teacher in a kindergarten, especially in relation to the development of the key competences and conscious work with prejudice. The practical part records the introduction of the Persona Dolls method into the educational work in a one-class kindergarten. The implemented outputs are methodically described and evaluated. The Persona Dolls method proves to be a suitable method for developing key competences in kindergarten, especially communicative, social and personal competences.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Prinos metody Persona Dolls k rozvoji klicovych kompetenci v materske skole.pdfPlný text práce6,04 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Konopikova VP.pdfPosudek vedoucího práce246,77 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Konopikova OP.pdfPosudek oponenta práce216,03 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Konopikova O.pdfPrůběh obhajoby práce47,59 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40748

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.