Název: Použití anglického jazyka v české reklamě
Další názvy: Use of English in Czech advertisement
Autoři: Broučková, Tereza
Vedoucí práce/školitel: Raisová Eva, PhDr.
Oponent: Hostýnek Tomáš, Mgr.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/41202
Klíčová slova: následky globalizace;vliv anglického jazyka na český jazyk a ekonomiku;historie anglického jazyka;historie českého jazyka;postavení anglického jazyka ve světě;anglicismy v českém jazyce;reklama;psychologie reklamy;slogan;psychologické metody užívané v reklamě;média;anglický jazyk v české reklamě
Klíčová slova v dalším jazyce: effects of globalization;influence of english on the czech language and economy;history of english;history of czech;importance of english in the world;anglicisms in the czech language;advertising;psychology of advertising;psychological methods;slogan;media;english in czech advertisements
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá použitím anglického jazyka v české reklamě. Cílem této práce je tak představit pozitivní i negativní následky globalizace a vliv anglického jazyka na český jazyk, ale také na českou ekonomiku napříč historií. Teoretická část se, mimo hlavní témata, zabývá historií anglického a českého jazyka, postavením angličtiny ve světě a názorem české společnosti na tento globální jazyk. Dále řeší výskyt anglicismů v českém jazyce a také problematiku reklamy, psychologie a psychologických metod a médií, ve kterých se reklama objevuje. Praktická část této práce zkoumá jednotlivé příklady úspěšných reklam a skrze dotazník ukazuje vnímání angličtiny v reklamě a reklamních sloganů českou společností. Závěrečná část obsahuje celková shrnutí a seznam veškerých tištěných i internetových zdrojů.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor's thesis deals with the use of English in Czech advertisement. Its aim is to show both positive and negative effects of globalization and the influence of English on the Czech language, but also on the Czech economy during history. The theoretical part also deals with the history of English and Czech, the importance of English in the world and the view of Czech citizens on this global language. Moreover, this part specializes in Anglicisms, advertising, psychology and psychological methods and different means of advertising. The practical part of this thesis consists of an analysis of advertisements and through a questionnaire, it shows the perception of English in advertising and slogans by Czech society. The final part contains the overall summary and the list of all printed and internet sources.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace - Tereza Brouckova PDF.pdfPlný text práce6,19 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Brouckova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce515,18 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Brouckova - oponent.pdfPosudek oponenta práce568,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Brouckova - obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce340,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/41202

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.