Název: Návrh realizace a využití venkovních prostor MŠ a ZŠ Osek
Další názvy: MŠ a ZŠ Osek (elementary school) - design of surrounding areas for education
Autoři: Cejzlarová, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Chocholoušková Zdeňka, RNDr. Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/41295
Klíčová slova: školní zahrada;přírodní zahrada;výukové prvky;aktivizační metody;návrh realizace;základní škola a mateřská škola osek;edukační materiály;přírodopis
Klíčová slova v dalším jazyce: school garden;natural garden;teaching elements;activation methods;design of implementation;nursery and elementary school of osek;educational materials;biology
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá školními zahradami, jejich významem, ale také historií, vývojem i současným stavem a přibližuje problematiku přírodních zahrad. Podrobně jsou rozebrány jednotlivé výukové prvky ve školních zahradách. Vysvětlen je také pojem aktivizační metody včetně uvedení vhodných metod pro výuku přírodopisu na druhém stupni základní školy. Čtyři školní zahrady plzeňského kraje byly analyzovány a na základě jejich praxe byl vytvořen návrh realizace venkovních prostor ZŠ a MŠ Osek. Práce obsahuje také sedm různých aktivit primárně určených do hodin přírodopisu ve školní zahradě, z toho dvě aktivity byly se žáky základní školy Osek otestovány a vyhodnoceny.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis deals with school gardens, their importance, history, development and current state and approaches the issue of natural gardens. The individual teaching elements in school gardens are analyzed in detail. The concept of activation methods is also explained, including the introduction of suitable methods for teaching science in the upper primary school. Four school gardens of the Pilsen region were analyzed and on the basis of their practice was created design for implementation of outdoor areas of the Nursery and Elementary School of Osek. The thesis also contains seven different activities primarily intended for science lessons in the school garden, of which two activities were tested and evaluated with the pupils of the Osek elementary school.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Cejzlarova Lucie.pdfPlný text práce13,54 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cejzlarova_posudek_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce482,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cejzlarova_posudek_oponent.pdfPosudek oponenta práce961,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cejzlarova_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce146,64 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/41295

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.