Title: Hrozby plagiátorstva počas dištančného štúdia v období pandémie covid-19
Other Titles: Threats of plagiarism during the distance learning in the time of covid-19 pandemic
Authors: Bajtoš, Ján
Honzíková, Jarmila
Bajtoš, Michal
Citation: Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2020, č. 1, s. 82-87.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Document type: článek
article
URI: http://itev.olympiadatechniky.cz/journal-itev-2020.pdf
http://hdl.handle.net/11025/42148
ISSN: 2571-2519
Keywords: distanční vzdělávání;online domácí vzdělávání;pandemie COVID-19;plagiátorství;preventivní opatření
Keywords in different language: distance education;online home education;pandemic COVID-19;plagiarism;preventive measures
Abstract in different language: In the article, the authors deal with the solution of a possible increased incidence of plagiarism in students' written work during online education at home. Online home education is a type of distance learning which was brought to school by the COVID-19 pandemic practically all around the world. Schools, teachers, students and their parents responded to this fact with changes in their approaches to education. In addition to the general characteristics of distance education and plagiarism, the authors of the article offer instructions to teachers how to effectively detect student plagiarism and they also propose preventive measures against the occurrence of the plagiarism.
Na dosiahnutie cieľov sme použili nasledovné metódy: 1. Literárna metóda, na zistenie aktuálneho stavu problematiky a potrebných softvérových, hardvérových resp. personálnych požiadaviek potrebných na online vzdelávanie. 2. Pozorovanie a rozhovor, na zistenie názorov študentov na vzdelávanie počas koronakrízy.
Rights: © Západočeská univerzita v Plzni
Appears in Collections:Články / Articles (KMT)
Číslo 1 (2020)
Číslo 1 (2020)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bajtoš.pdfPlný text370,51 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/42148

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.