Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHimmer, Michal
dc.contributor.authorRod, Zdeněk
dc.date.accessioned2021-02-08T11:00:25Z-
dc.date.available2021-02-08T11:00:25Z-
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationHIMMER, M., ROD, Z. Motivace diplomatické změny vybraných států nově uznávajících Čínu v rámci čínsko-tchajwanského soupeření. Mezinárodní vztahy, 2020, roč. 55, č. 3, s. 1-19. ISSN 0323-1844.cs
dc.identifier.issn0323-1844
dc.identifier.uri2-s2.0-85092902241
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/42614
dc.description.abstractČláne se věnuje změně diplomatických vztahů vybraných zemí s Čínskou lidovou republikou v kontextu čínsko-tchajwanského soupeřenícs
dc.format19 s.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherInstitute of International Relations Pragueen
dc.relation.ispartofseriesMezinárodní vztahycs
dc.rights© Institute of International Relations Pragueen
dc.titleMotivace diplomatické změny vybraných států nově uznávajících Čínu v rámci čínsko-tchajwanského soupeřenícs
dc.title.alternativeThe Motivation of Diplomatic Switch of Selected States Newly Recognizing China within the China-Taiwan Rivalryen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe recent considerable loss of many of Taiwan’s diplomatic allies remains unchanged. The authors of the article focus on the period between 2016 and 2018, when the People’s Republic of China (PRC) established its diplomatic ties with Taiwan’s former allies such as Gambia, Burkina Faso, the Dominican Republic, Panama, São Tomé and Príncipe and El Salvador. The aim is to explore whether the diplomatic transition was the outcome of dollar diplomacy alone, or if there were further motivations influencing the recognition process. The diplomatic overturn was analysed within six case studies with a specific focus on the non-economic motivations. In conclusion, the authors found out that the examined cases are different from each other – in terms of not only the motivations themselves but also the ‘levels’ of these motivations. In most of the cases, it was possible to detect at least one significant non-economic motivation for the diplomatic switch.en
dc.subject.translatedPeople’s Republic of Chinaen
dc.subject.translatedTaiwanen
dc.subject.translatedthe China-Taiwan relationshipen
dc.subject.translatedthe China-Taiwan rivalryen
dc.subject.translatedmotivation of statesen
dc.subject.translatedrecognition of statesen
dc.subject.translatednon-economic motivationen
dc.identifier.doi10.32422/mv.1671
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43930455
dc.project.IDSGS-2018-011/Lidská bezpečnost jako vědění. Analýza moci a vědění, epistemických praktik a epistemické infrastruktury při formování politiky lidské bezpečnosti.cs
Appears in Collections:Články / Articles (KAP)
OBD

Files in This Item:
File SizeFormat 
1671-Article Text-3066-1-10-20200618.pdf144,97 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/42614

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

search
navigation
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD