Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorBláha, Jaroslav
dc.date.accessioned2021-04-05T10:00:18Z-
dc.date.available2021-04-05T10:00:18Z-
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationBLÁHA, J. Sonátové formy a kompozice do trojúhelníku v polaritě klasicismu a romantismu. Hudební výchova, 2020, roč. 28, č. 3, s. 28-32. ISSN 1210-3683.cs
dc.identifier.issn1210-3683
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/43158
dc.description.abstractTřetí článek ročníku 2020 cyklu HUDBA A OBRAZ tematicky plynule navazuje na předchozí článek zaměřený na klíčová schémata kompozice a hudební formy klasicismu s tím zásadním rozdílem, že akcentuje tektonické aspekty jako dynamické vnitřní vztahy díla oproti statickému půdorysnému schématu kompozice a hudební formy. Na modelových dílech W.A. Mozarta, J-L. Davida, A. Dvořáka a E. Delacroixe názorně demonstruje vliv tektoniky na výrazné proměny, kterými sonátová forma a kompozice do trojúhelníku prošly na cestě od klasicismu k romantismu.cs
dc.format5 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs
dc.relation.ispartofseriesHudební výchovacs
dc.rightsPlný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům.cs
dc.rights© Univerzita Karlova, Pedagogická fakultacs
dc.subjecttektonikacs
dc.subjectkompozicecs
dc.subjecthudební formacs
dc.subjectkompozice do trojúhelníkucs
dc.subjectsonátová formacs
dc.subjectexpozicecs
dc.subjectprovedenícs
dc.subjectreprízacs
dc.subjectexpoziční a evoluční hudbacs
dc.subjectdeviacecs
dc.subjectantecedentcs
dc.subjectkonsekventcs
dc.subjectparadigmacs
dc.subjectsyntagmacs
dc.titleSonátové formy a kompozice do trojúhelníku v polaritě klasicismu a romantismucs
dc.title.alternativeSonata forms and triangle compositions in the polarity of classicism and romanticismen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessrestrictedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe third article of the 2020 article series MUSIC AND PICTURE follows the previous article which was focused on the key composition schemes and musical forms of classicism by framing the tectonic aspects as dynamic inner relations in contrast to the static blueprint-like schema of composition and musical form. Using works of W. A. Mozart, J-L. David, A. Dvořák and E. Delacroix as examples, the article illustrates the influence of tectonics on the great changes that took place in the sonata form and triangle composition on the way from classicism to romanticism.en
dc.subject.translatedtectonicsen
dc.subject.translatedcompositionen
dc.subject.translatedmusical formen
dc.subject.translatedtriangle compositionen
dc.subject.translatedsonata formen
dc.subject.translatedexposureen
dc.subject.translateddesignen
dc.subject.translatedrepriseen
dc.subject.translatedexposure and evolutionary musicen
dc.subject.translateddeviationen
dc.subject.translatedantecedenten
dc.subject.translatedconsequenten
dc.subject.translatedparadigmen
dc.subject.translatedsyntagmaen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43931662
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KHK)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Blaha_HV_3-2020.pdf40,13 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/43158

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD