Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Bláha, Jaroslav | |
dc.date.accessioned | 2021-04-05T10:00:18Z | - |
dc.date.available | 2021-04-05T10:00:18Z | - |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | BLÁHA, J. Sonátové formy a kompozice do trojúhelníku v polaritě klasicismu a romantismu. Hudební výchova, 2020, roč. 28, č. 3, s. 28-32. ISSN 1210-3683. | cs |
dc.identifier.issn | 1210-3683 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/43158 | |
dc.description.abstract | Třetí článek ročníku 2020 cyklu HUDBA A OBRAZ tematicky plynule navazuje na předchozí článek zaměřený na klíčová schémata kompozice a hudební formy klasicismu s tím zásadním rozdílem, že akcentuje tektonické aspekty jako dynamické vnitřní vztahy díla oproti statickému půdorysnému schématu kompozice a hudební formy. Na modelových dílech W.A. Mozarta, J-L. Davida, A. Dvořáka a E. Delacroixe názorně demonstruje vliv tektoniky na výrazné proměny, kterými sonátová forma a kompozice do trojúhelníku prošly na cestě od klasicismu k romantismu. | cs |
dc.format | 5 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs |
dc.relation.ispartofseries | Hudební výchova | cs |
dc.rights | Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům. | cs |
dc.rights | © Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs |
dc.subject | tektonika | cs |
dc.subject | kompozice | cs |
dc.subject | hudební forma | cs |
dc.subject | kompozice do trojúhelníku | cs |
dc.subject | sonátová forma | cs |
dc.subject | expozice | cs |
dc.subject | provedení | cs |
dc.subject | repríza | cs |
dc.subject | expoziční a evoluční hudba | cs |
dc.subject | deviace | cs |
dc.subject | antecedent | cs |
dc.subject | konsekvent | cs |
dc.subject | paradigma | cs |
dc.subject | syntagma | cs |
dc.title | Sonátové formy a kompozice do trojúhelníku v polaritě klasicismu a romantismu | cs |
dc.title.alternative | Sonata forms and triangle compositions in the polarity of classicism and romanticism | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | restrictedAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | The third article of the 2020 article series MUSIC AND PICTURE follows the previous article which was focused on the key composition schemes and musical forms of classicism by framing the tectonic aspects as dynamic inner relations in contrast to the static blueprint-like schema of composition and musical form. Using works of W. A. Mozart, J-L. David, A. Dvořák and E. Delacroix as examples, the article illustrates the influence of tectonics on the great changes that took place in the sonata form and triangle composition on the way from classicism to romanticism. | en |
dc.subject.translated | tectonics | en |
dc.subject.translated | composition | en |
dc.subject.translated | musical form | en |
dc.subject.translated | triangle composition | en |
dc.subject.translated | sonata form | en |
dc.subject.translated | exposure | en |
dc.subject.translated | design | en |
dc.subject.translated | reprise | en |
dc.subject.translated | exposure and evolutionary music | en |
dc.subject.translated | deviation | en |
dc.subject.translated | antecedent | en |
dc.subject.translated | consequent | en |
dc.subject.translated | paradigm | en |
dc.subject.translated | syntagma | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.obd | 43931662 | |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KHK) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Blaha_HV_3-2020.pdf | 40,13 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/43158
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.