Název: Volební kampaň strany Směr-SD na sociálních sítích ve slovenských parlamentních volbách v roce 2020
Autoři: Burešová, Saskie
Vedoucí práce/školitel: Zákravský Jiří, PhDr. Ph.D.
Oponent: Krčál Petr, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/43554
Klíčová slova: kampaň;parlamentní volby;sociální sítě;facebook
Klíčová slova v dalším jazyce: campaign;parliament elections;social networks;facebook
Abstrakt: Bakalářská práce "Volební kampaň strany Směr-SD na online sociálních sítích ve slovenských parlamentních volbách v roce 2020" se zabývá politickou komunikací na sociální síti Facebook podle kategorií Andersona Olofa Larssona. Ten vytvořil kategorie, do nichž rozdělil facebookové příspěvky norských politiků, jež byly zveřejněny v době volební kampaně v tamních parlamentních volbách v roce 2013, čímž rozklíčil způsob jejich komunikace. K těmto kategoriím jsem přidala jednu vlastní, odrážející vnitropolitickou situaci na Slovensku, nazvanou Politické kauzy. První část představuje teoreticko - metodologický rámec práce. Druhá část obsahuje analýzu facebookových příspěvků kandidátů a oficiálního profilu strany Směr zveřejněných v období od 1. prosince 2019 do 29. února 2020, tedy před slovenskými parlamentními volbami 2020. Cílem této práce je zjistit, jak strana Směr a její kandidáti komunikovali na sociální síti Facebook vzhledem k Larssonovým kategoriím. Dalším cílem práce je potvrdit nebo vyvrátit stanovené teze: Teze č. 1: Kampaň strany Směr vůbec nebude reflektovat skandály spojené s rozkrýváním vraždy novináře. Tato teze je vyvrácená. Teze č. 2: Strana bude v kampani nejvíce propagovat své dosavadní úspěchy. Nepotvrzeno. Teze č. 3: V kampani se budou objevovat útoky ze strany Směru na opoziční strany a jejich zástupce. Tato teze je potvrzena.
Abstrakt v dalším jazyce: Bachelor thesis "Election campaign Směr - SD party on the online social network Facebook before The General election in Slovakia 2020" deals with political communication on the social network Facebook according to Anderson Olof Larsson´s categories, which he made in his paper about political communication in The General election in Norway 2013. I added one category made by myself called Political scandals. The first part of the thesis introduces theoretical framework and the methodological process. This knowledge is used in an analytical part. The analytical part contents analysis of Facebook accounts of Smer political party candidates to general election and official account of Směr party. The aim of this thesis is to discover, how Směr party and their candidates communicated on social network Facebook appearance of Larsson´s categories. The major goal of the thesis is to prove or refute hypothesis: Hypothesis n. 1: The Směr party will not reflect scandals that were exposed during the investigation of the journalist Ján Kuciak murder. This is disproved. Hypothesis n. 2: The Směr party will promote its success in the campaign. This is not confirmed. Hypothesis n. 3: The Směr party will attack an opposition in the campaign. This hypothesis is proved.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAP)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
SASKIE BURESOVA BP.pdfPlný text práce885,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_POL_OPO_Buresova.pdfPosudek oponenta práce1,93 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_POL_VED_Buresova.pdfPosudek vedoucího práce1,93 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby_Buresova.pdfPrůběh obhajoby práce225,43 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/43554

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.