Název: Bee-bot jako prostředek pro výuku v předškolním vzdělávání
Další názvy: Bee-Bot as a means of teaching in pre-school education
Autoři: Dienstbierová, Jana
Vedoucí práce/školitel: Fadrhonc Jan, Mgr.
Oponent: Moc Pavel, Mgr.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44440
Klíčová slova: vzdělávací roboti;výuka;bee-bot;předškolní vzdělávání;řízený rozhovor
Klíčová slova v dalším jazyce: educational robots;teaching;bee-bot;preschool education;controlled interview
Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na téma "Bee-Bot jako prostředek pro výuku v předškolním vzdělávání". V teoretické části najdeme využití robotů ve výuce a její zastoupení v RVP PV, v ŠVP PV, a dokonce i v RVP ZV. Další kapitola popisuje edukační robotiku a její charakteristické vlastnosti. Poslední kapitolou v teoretické části jsou robotické hračky vhodné do předškolního vzdělávání. Najdeme zde informace o robotických hračkách Bee-Bot, Blue-Bot, robotická myš Code & Go, Dash Bot, Pro-Bot autíčko a Ozobot. Na konci kapitoly jsou popsány klady a zápory těchto robotů. V praktické části jsme realizovali s dětmi připravené aktivity ve dvou variantách - s včelkou Bee-Bot a s pracovními listy, úkoly byly totožné. Po realizaci následovalo srovnání výuky, kde se zjistilo, zda se děti naučily více s včelkou Bee-Bot nebo s pracovním listem. Na závěr se uskutečnil s dětmi řízený rozhovor, jehož cílem bylo zjistit, zda děti bavily aktivity a práce s včelkou. V poslední kapitole je návrh nových aktivit, které jsme vytvořili na základě ověření aktivit a řízeného rozhovoru s dětmi mateřské školy.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis focused on the topic "Bee-Bot as a means of teaching in pre-school education". In the theoretical part we find the use of robots in teaching and its representation in RVP PV, in ŠVP PV, and even in RVP ZV. The next chapter describes educational robotics and its characteristic properties. The final chapter in the theoretical part are robot toys suitable for pre-school education. Here we find information about robotic toys such as Bee-Bot, Blue-Bot, robotic mouse Code & Go, Dash Bot, Pro-Bot car and Ozobot. At the end of the chapter are described pros and cons of these robots. In the practical part, we carried out prepared activities with children in two variants - with Bee-Bot and with worksheets, the tasks were identical. The implementation was followed by a comparison of teaching, where it was found whether the children had learned more with the Bee-Bot or with the worksheet. Finally, a controlled interview was conducted with the children. The goal was to discover if the children had fun during the activities and while working with the bee. In the last chapter there is a proposal for new activities that we have created based on the verification of activities and a controlled interview with kindergarten children.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bee-bot jako prostredek pro vyuku v predskolnim vzdelavani..pdfPlný text práce1,59 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce36,69 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce34,79 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Dienstbierova - protokol.pdfPrůběh obhajoby práce264,68 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/44440

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.