Název: Analýza stresových situací u dětí na základní škole
Další názvy: The Analysis of stressful situations among primary school children
Autoři: Špilerová, Karolína
Vedoucí práce/školitel: Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D.
Oponent: Boháčová Aneta, Mgr.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48480
Klíčová slova: emoce;strach;úzkost;stres;zvládání stresu
Klíčová slova v dalším jazyce: emotions;fear;anxiety;stress;stress managment
Abstrakt: Tato diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Zabývá se analýzou stresových situací a vývojem emocí u žáků na základní škole. Cílem práce bylo zjistit, zda žáky znervózňuje psaní testů a zda jsou žáci k tomuto opakování látky a postupům určitým způsobem náchylní. Teoretická část vysvětluje pojmy jako emoce a jejich vývoj, strach, úzkost, stresové situace a copingové strategie pro jejich zvládnutí. Praktická část vyhodnocuje kvantitativní výzkum dvěma dotazníky. První dotazník byl zaměřen na obecné prožívání strachu a druhý zkoumal stresovou úzkost u žáků. Hodnocena byla ovlivnitelnost nervozity a míra strachu ze zkoušení a opakování. Z výzkumu vyplynulo, že žáci nevnímají příliš velkou nervozitu při psaní testů. Zatím pociťují spíše emoční strach než kognitivní. Nestresuje je ani škola jako taková. Strach u žáků z neúspěchu ovlivňuje mnoho faktorů a čím více jich na ně působí, tím více jsou vystaveni stresu.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis is divided into theoretical and practical part. It deals with the analysis of stressful situations and the development of emotions in studentss on primary school. The aim of the work was to find out whether the students are nervous about taking tests and whether the students are in some way prone to this repetition of the material and procedures. The theoretical part explains concepts such as emotions and their development, fear, anxiety, stressful situations and coping strategies to manage them. The practical part evaluates quantitative research with two questionnaires. The first questionnaire focused on the general experience of fear and the second examined stress anxiety in students. The susceptibility of nervousness and the degree of fear of rehearsal and repetition were assessed. The research showed that students do not feel too nervous when taking a test. So far, they feel more emotional fear than cognitive. They are also not stressed by the school itself. Students' fear of failure is affected by many factors, and the more factors that affect them, the more they are exposed to stress.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP-orig..pdfPlný text práce1,8 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Spilerova_oponent.pdfPosudek oponenta práce307,41 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Spilerova_Vedouci.pdfPosudek vedoucího práce196,22 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Spilerova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce341,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48480

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.