Název: Využití pohádkových příběhů pro rozvoj prosociálního chování dětí v MŠ
Další názvy: Using of fairy tales for the development of prosocial behavior of children at nursery school
Autoři: Červeňáková, Anna
Vedoucí práce/školitel: Gažáková Eva, MgA. Ph.D.
Oponent: Černíková Marie, MgA. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48638
Klíčová slova: prosociální chování;předškolní dítě;mateřská škola;dramatická výchova;metody a techniky dramatické výchovy;pohádky a pohádkové příběhy;evaluace
Klíčová slova v dalším jazyce: prosocial behaviour;preschool child;nursery school;drama education;methods and techniques of drama in education;fairy tales and fairy stories;evaluation
Abstrakt: Cílem bakalářské práce je vytvoření metodiky, která je zaměřena na rozvoj prosociálního chování dětí prostřednictvím pohádkového příběhu a dramatické výchovy. Práce je rozčleněna na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá představením jednotlivých oblastí, které se v tématu práce střetávají. Objasňuje pojmy, které se vztahují k tématům rozvoje prosociálního chování v MŠ, dětem předškolního věku, pohádkám a dramatické výchově. Dále stručně popisuje pojmy evaluace a autoevaluace. V praktické části je představen týdenní integrovaný tematický blok "Jeden za všechny a všichni za jednoho" včetně jeho realizace a evaluace. Tento blok představuje ukázku práce, jak lze pracovat s pohádkovým příběhem a prostřednictvím toho rozvíjet a podporovat prosociální chování a jednání u předškolních dětí.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis focuses with the development of prosocial behavior in preschool children. The main goal of this work is to create methodology aimed to prosocial behavior of preschool children using drama education and fairytales. The thesis is divided into two parts - the theoretical and practical. In the theoretical part are described the specific areas that are relevant to the topic. It contains terms that relate to the development of prosocial behavior in a nursery school, preschool children, fairy tales and drama education. It also describes the concepts of evaluation and self-evaluation. The practical part presents a weekly integrated thematic block "One for all and all for one", including its implementation and evaluation. This block is a demonstration of how to work with fairy tale and how through it develop and support prosocial behavior and actions in preschool children.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace_CervenakovaAnna.pdfPlný text práce4,99 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cervenakova VP.pdfPosudek vedoucího práce132,67 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cervenakova OP.pdfPosudek oponenta práce65,6 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cervenakova O.pdfPrůběh obhajoby práce2,99 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48638

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.