Title: | Kreativní modely výuky německého jazyka jako cizího jazyka, se zaměřením na gramatiku |
Other Titles: | Creative models of teaching German language as a foreign language, focusing on grammar |
Authors: | Merklová, Diana |
Advisor: | Krbůšková, Věra |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5650 |
Keywords: | didaktika;gramatika;metoda;metodika;výukové metody;výukové modely |
Keywords in different language: | didactics;grammar;method;methodology;teaching methods;teaching models |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá kreativními výukovými modely německého jazyka jako cizího jazyka a specializuje se na gramatiku. V této práci jsou popsány nejen výukové modely, ale také metody užívané ve výuce cizího, v našem případě německého jazyka. Cílem je porovnat zvolené modely výuky cizího jazyka na určitém gramatickém jevu pomocí vytvořených tabulek a zmapovat tyto výukové modely prostřednictvím rozhovoru s učitelkou němčiny na vybrané Základní škole. |
Abstract in different language: | This bachelor thesis deals with models of creative teaching German language as a foreign language and specializes in grammar. In this work are described not only teaching models, but also the methods used in teaching foreign language in this case German. The aim is to compare the selected models of teaching foreign language at grammatical phenomenon using created tables and map these teaching models through interview with the German teacher at selected elementary school. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KNJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diana MERKLOVA - bakalarska prace.pdf | Plný text práce | 1,44 MB | Adobe PDF | View/Open |
merklova_vp.pdf | Posudek vedoucího práce | 261,09 kB | Adobe PDF | View/Open |
merklova_op.pdf | Posudek oponenta práce | 228,65 kB | Adobe PDF | View/Open |
merklova_obh.pdf | Průběh obhajoby práce | 110,66 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5650
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.