Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Horová Helena, PhDr. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Bartošová, Štěpánka | |
dc.contributor.referee | Divišová Lucie, Mgr. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2024-5-31 | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T09:08:15Z | - |
dc.date.available | 2023-5-30 | |
dc.date.available | 2024-07-12T09:08:15Z | - |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-4-30 | |
dc.identifier | 95256 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/56729 | - |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá mírou zastoupení frankofonní kultury ve výuce francouzského jazyka v České republice. Cílem práce je analyzovat, jak je kultura frankofonie zahrnuta do učebnic používaných ve školách, a navrhnout praktické metody, jak tuto ji ještě více obohatit. První kapitola se zaměřuje na koncept frankofonie a jejího významu v kontextu výuky francouzštiny. Druhá kapitola analyzuje způsoby, jak je kultura frankofonie integrována do učebnic a jaký má vliv na výuku jazyka. Poslední kapitola obsahuje podrobnou analýzu přítomnosti kultury frankofonie v konkrétních učebnicích používaných ve školách v České republice a navrhuje pracovní listy pro studenty. | cs |
dc.format | 93/85 | |
dc.language.iso | fr | |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení | |
dc.subject | frankofonie | cs |
dc.subject | výuka francouzského jazyka | cs |
dc.subject | fle | cs |
dc.subject | učebnice jazyka | cs |
dc.subject | učebnice francouzštiny | cs |
dc.subject | střední školy | cs |
dc.subject | výuka jazyka | cs |
dc.subject | frankofonní kultura | cs |
dc.subject | reálie | cs |
dc.title | La présence de la culture francophone dans l'enseignement du français | cs |
dc.title.alternative | The presence of Francophone culture in French language teaching | en |
dc.type | diplomová práce | |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-level | Navazující | |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofická | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství francouzštiny pro střední školy | |
dc.description.result | Obhájeno | |
dc.description.abstract-translated | This master's thesis examines the presence of Francophone culture in education of French language in the Czech Republic. The objective of the thesis is to analyze how Francophone culture is incorporated into textbooks used in schools and to propose practical methods to further enrich this presence. The first chapter focuses on the concept of Francophonie and its significance in the context of French language teaching. The second chapter analyzes the ways in which Francophone culture is integrated into textbooks and its impact on language teaching. The final chapter provides a detailed analysis of the presence of Francophone culture in specific textbooks used in schools in the Czech Republic and proposes worksheets for students. | en |
dc.title.other | La présence de la culture francophone dans l'enseignement du français | |
dc.subject.translated | francophonie | en |
dc.subject.translated | french language teaching | en |
dc.subject.translated | fle | en |
dc.subject.translated | language textbook | en |
dc.subject.translated | french language textbook | en |
dc.subject.translated | secondary schools | en |
dc.subject.translated | language teaching | en |
dc.subject.translated | francophone culture | en |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KRO) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace Stepanka Bartosova.pdf | Plný text práce | 1,37 MB | Adobe PDF | View/Open |
Bartosova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 486,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Bartosova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 478,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Bartosova - obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 232,52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/56729
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.