Název: | Les emprunts á l'anglais en classe de FLE |
Další názvy: | Borrowings from English in the FLE class |
Autoři: | Lisá, Kristýna |
Vedoucí práce/školitel: | Mudrochová Radka, doc. Mgr. et Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Horová Helena, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56730 |
Klíčová slova: | výpůjčky z angličtiny;anglicismy;francouzština jako cizí jazyk;lexikologie;neologismy;kalque;xenismy;peregrinismy;franglais;korpusová analýza;lingvistické teorie. |
Klíčová slova v dalším jazyce: | borrowings from english;french as a foreign language;lexicology;neologisms;calque;xenisms;peregrinisms;franglais;corpus analysis;linguistic theories;teaching french. |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zabývá analýzou výpůjček z angličtiny ve výuce FLE (Français Langue Étrang?re). Zaměřuje se především na pojmy související s významem slova výpůjčka z lexikologického hlediska. Jsou zkoumány a definovány různé formy výpůjček, jako jsou neologismy, kalky, xenismy, peregrinismy a franglais. Dále je provedeno srovnání výpůjček v angličtině, francouzštině a češtině, přičemž je zahrnuta analýza typologií. Metodologie je založená na korpusové analýze. Praktická část je vytvořena korpusem a analýzou učebnic pro výuku francouzštiny na různých úrovních. Nakonec je provedena analýza mezi studenty s cílem zhodnotit používání anglických slov ve francouzštině. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis examines the analysis of borrowings from English in the FLE (Français Langue Étrang?re). It focuses mainly on concepts related to the meaning of the word borrowing from a lexicological point of view. Different forms of borrowing, such as neologisms, calques, xenisms, peregrinisms and franglais, are explored and defined. The theoretical part mainly discusses borrowings in English and French, including an analysis of linguistic approaches. Theories on the differences between borrowings are also examined. The methodology used is based on corpus analysis and analysis of textbooks for teaching French at different levels. Finally, an analysis of students' use of English words in French is carried out using a questionnaire. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KRO) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace kristyna Lisa (6).pdf | Plný text práce | 3 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Lisa - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,02 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Lisa - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 517,71 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Lisa - obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 234,27 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Korpus_(2).pdf | VŠKP - příloha | 729,19 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Prakticka_cast_(2).pdf | VŠKP - příloha | 294,84 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/56730
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.