Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorBöhmová, Lucie
dc.date.accessioned2013-08-30T12:59:24Z
dc.date.available2013-08-30T12:59:24Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationMemo: časopis pro orální historii. 2011, roč. 1, č. 1, s. 65-68.cs
dc.identifier.issn1811-753X (print)
dc.identifier.issn1804-7548 (online)
dc.identifier.urihttps://docs.google.com/file/d/0Bxcn8cZ-v0QrM08weDJIclpSY21HUFBtcUp2d1lIQQ/edit?usp=sharing
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/6135
dc.description.abstractVe svém příspěvku popisuji využití orální historie v hodinách dějepisu v České republice. Zaměřuji se v něm na základní školství a konkrétní realizaci projektů. Hlavním přispěním orální historie do školství je možnost propojení rodiny a školy. V článku je představeno české základní školství, propojení orální historie s dějepisem, tématické oblasti a návrhy tří konkrétních projektů. První se zabývá každodenností a tedy životem v době tzv. normalizace. Druhý s názvem Staň se průzkumníkem popisuje zaznamenání historických změn prostřednictvím proměny názvů ulic. Třetí se zabývá listopadovými událostmi roku 1989 a jeho výstupem je tzv. živé muzeum. Žáci zde prezentují své znalosti a dovednosti, které získali prostřednictvím výuky. Svými výtvory pak zdobí stěny ve třídě i chodbu školy.cs
dc.format4 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherviaCentrumcs
dc.relation.ispartofseriesMemo: časopis pro orální historiics
dc.subjectčeské školstvícs
dc.subjectorální historiecs
dc.subjectzákladní školacs
dc.subjectdějepiscs
dc.subjectlistopad 1989cs
dc.subjectnormalizacecs
dc.titleOrální historie v českém základním školstvícs
dc.title.alternativeOral history in Czech elementary schoolsen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedIn my work I present possibilities of oral history usage in history lessons in the Czech Republic. I focus on primary schools and present tasks and realization of concrete projects. Main task is communication among the children and narrators, and cooperation among the families and the school. In my paper is introduced Czech elementary education, connection of oral history and history lessons, thematic areas and proposals of three concrete projects. First project is about daily life in normalization. The second one named “Become an explorer” describes record of historical changes through the street name changes. The third one deals November’s events in the 1989 and its output is “living museum”. Students present here their knowledge and skills, which they gained at the school. With their creations they decorated walls of the classes and corridors of school.en
dc.subject.translatedczech educationen
dc.subject.translatedoral historyen
dc.subject.translatedelementary schoolen
dc.subject.translatedhistoryen
dc.subject.translatedNovember 1989en
dc.subject.translatednormalizationen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Roč. 1, č. 1 (2011)
Roč. 1, č. 1 (2011)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bohmova_1.pdfPlný text84,44 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6135

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.