Title: | Vlastnosti úspěšného učitele |
Other Titles: | Characteristics of Successful Teacher |
Authors: | Palečková, Jana |
Advisor: | Holeček, Václav |
Referee: | Kosíková, Věra |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/7052 |
Keywords: | historie učitelské profese;osobnost učitele;profesní standardy;učitel;úspěšný učitel;vlastnosti učitele |
Keywords in different language: | history of teaching profession;character of teacher;professional standards;teacher;successful teacher;teacher characteristics |
Abstract: | Cílem této diplomové práce je za použití dotazníku "Hodnocení učitele žákem" určit, jaké vlastnosti charakterizují úspěšného učitele a jak se tato charakteristika za posledních dvacet let změnila. Pro posouzení úspěšnosti učitele se používají "normy úspěšného učitele", které jsou rozděleny do tří oblastí (osobnostní vlastnosti, pedagogické dovednosti a pedagogicko-psychologické charakteristiky učitele). |
Abstract in different language: | The aim of this theses is determinate what characteristics has successful teacher and how these characteristics has changed over the last twenty years. The author uses the questionnaire "The evaluation of the teacher". In order to asses which teacher is successful are used "the standards of successful teacher". These standards are divided into three areas (personal characteristic, teaching skills and pedagogical-psychological characteristics of teacher). |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP - Jana Paleckova.pdf | Plný text práce | 805,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Paleckova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 351,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Paleckova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 274,76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Paleckova - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 90,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/7052
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.