Title: | Úzkostné poruchy v dětském věku |
Other Titles: | Anxiety disorders of children´s age |
Authors: | Rottenbornová, Zdeňka |
Advisor: | Novotná, Lenka |
Referee: | Aišmanová, Alexandra |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/7060 |
Keywords: | Adolescence;strach;terapie;prevence;úzkost;úzkostné poruchy |
Keywords in different language: | Adolescence;fear;therapy;prevention;anxiety;anxiety disorders |
Abstract: | Tato diplomová práce se zabývá problematikou strachu a úzkosti v dětském věku, specificky v období adolescence. Přibližuje úzkostné poruchy, jejich typické znaky, možnosti diagnostiky a specifika pro dětské období. Nezapomíná ani na problematiku prevence a terapie či na vymezení nejznámějších a nejvlivnějším teorií úzkosti. Praktická část se s využitím dotazníkového šetření snaží odhalit výskyt úzkosti v populaci středoškoláků. Pro dokreslení problematiky je přidána kazuistika. |
Abstract in different language: | This thesis deals with fear and anxiety in children, specifically during adolescence. Approaching anxiety disorders, their typical features, options and specific diagnosis for the child. Not forget the issue of prevention and therapy and to define the best-known and most influential theories of anxiety. The practical part is using the survey seeks to discover the incidence of anxiety in the population of high school students. To illustrate the issue is added to a case report. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP - Rottenbornova.pdf | Plný text práce | 1,93 MB | Adobe PDF | View/Open |
Rottenbornova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 259,59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Rottenbornova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 378,94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Rottenbornova - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 117,99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/7060
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.