Název: Virtual scene as a software component
Autoři: Ošlejšek, Radek
Citace zdrojového dokumentu: WSCG ’2008: Poster Proceedings: The 16-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, February 4-7, 2008, p. 33-36.
Datum vydání: 2008
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2008/Papers_2008/poster/!_WSCG2008_Poster_final.zip
http://hdl.handle.net/11025/796
ISBN: 978-80-86943-17-6
Klíčová slova: počítačová grafika;virtuální scéna;scénický graf;softwarové komponenty
Klíčová slova v dalším jazyce: computer graphics;virtual scene;scene graph;software component
Abstrakt: Graphics systems use many advanced techniques that enable to model and visualize a virtual scene with varying level of realism. Unfortunately, rendering algorithms significantly differ in the way how they process a virtual scene. Concrete implementations therefore usually lead to monolithic solutions. In this paper we propose the concept of a component-based scene graph, i.e. an independent scene graph, which can be used by many rendering strategies simultaneously and, moreover, which can be easily replaced with another implementation.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG ’2008: Poster Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Oslejsek.pdf742,04 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/796

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.